Malmö valputställning vs. Uppsala

F

Flicka

Jag har ett lyxproblem :D . Den 12 nov är det ju Malmö valp.
Men så hittade jag att Uppsala skulle ha en inoff. i Enköping samma dag för bla. valp, "Mårtenutställningen" .
Vad skulle ni ha valt om ni bodde i Uppsala och hade en ganska liten ras?
Jag vet inte hur jag ska göra :crazy:. Är det värt resan och hotell att åka ner till Malmö? Är den ändå såpass mycket större och roligare?
Kan tänka mig att det är kul med alla andra hundar, men lönar det sig när jag har den andra runt knuten? :confused:
Hur stor kan Uppsalas utställning tänkas bli ungefär?
 
Sv: Malmö valputställning vs. Uppsala

Jag hade nog inte åkt till Malmö från Uppsala med min valp. Valpar behöver ju bara utställningsträning de har ju inga officiella resultat som ska registreras. Jag har själv anmält mig till Malmö med min valp, men det är bara för att det är så nära.
 
Sv: Malmö valputställning vs. Uppsala

Skippa Malmö du, ta hund 2006 i stället. Så kommer jag att göra i alla fall.
 
Sv: Malmö valputställning vs. Uppsala

Ja jag tänker ju som du. Men uppfödaren vill att jag åker till Malmö... Vi har bara varit på en utställning, en rasspecial för tre raser och då blev hon BIS-valp :) .
Men om man bara tänker på om man fick åka till en av dem och båda låg lika nära, vilken skulle man åka på då? Då gissar jag på Malmö?
 
Sv: Malmö valputställning vs. Uppsala

Till den 12nov är hon fortfarande precis några dagar under 6 mån. Och på hund 2006 har de ju inga valpklasser?
 
Sv: Malmö valputställning vs. Uppsala

Ska anmäla till Uppsala med så får jag se hur det känns lite närmare när man fått pm om hur många som kommer i rasen, domarna ska ju vara bättre i Malmö dock även fast det blir inoff så är det ju lite kul o veta redan nu.
 

Liknande trådar

E
Övr. Hund Hej Jag skriver inte så ofta men tänkte höra med er nu om ni har några råd. Min hund är väldigt reserverad mot människor. (nya)...
Svar
6
· Visningar
4 088
Senast: aneeette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp