Malin Baryard.....

T

Tekla

Malin Baryard i alla ära, men hon borde verkligen tänka på att hon är en förebild för nästan varedna liten unge där ute i stallen. Har flera gånger sett på tv hur hon leder sina hästar med nästan släpande grimskaft, släpper dem i stallgången, går bakom dem osv.....
Hon är en jätteduktig ryttare, men en häst är alltid en häst- ett flyktdjur....Och vem har sagt att alla hästar där ute i stallen är lika snälla som Malins?
Barn testar gärna det som vuxna gör....

Sv: Malin Baryard.....

Jag tycker detsamma. Visst, hon får gärna bete sig så prevat, men just när hon värkligen vet att filmtemet är där (så som när de spelat in barbacka) så borde hon ha tänkt på att inte göra saker som att bara släpa hästen osv. Jag har flertal små flickor med sina små b-ponnyer uppstallade i samma stall som jag, och jag vet att om de ser mig slarva med någon säkerhets grej, så tycker de att de ser tufft ut och vill prova själva. Och de har oftast inte sådan pli eller kontroll på sina hästar så att det fungerar! Om jag klarar av att binda upp min häst ordentligt i gången varje dag borde Mailin minsan göra det åtmindstonde den gången de spelade in tv programet!
/Sur Vennie som blev sparkad av en av de små b-ponnierna när den stod lös och tjaffsade med mitt sto, vilket inte hade hänt om den lilla tjejen bundit upp ponnyn!

Sv: Malin Baryard.....

Håller med! Antagligen tänker hon väl inte pådet eftersom hon säkert har bra koll på sina hästar. Men som du skrev, barn gör som vi gör.

Själv försöker jag att sjläv alltid föregå med gott exempel eftersom jag jobbar på ridskola. Elever som ridit ett tag för mig vet att man aldrig tar av sig jackan från hästryggen om inte någon håller i, att man inte går till hästen bakifrån i manegen, inte går för nära på väg in i stallet, osv, osv. Men jag tvivlar inte det minsta på att många som inte är vana vid "mitt" sätt säkert tycker jag är en gnällig kärring. av den anledningen skulle jag aldrig låta en elev komma på mig med att göra något i den vägen själv.

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 804
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 769
Senast: co-SMAD4
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 085
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp