Tänker antagligen färgjustera kronan men annars är jag mycket nöjd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh så fin!! Älskar den!!! Verkligen!!!Ja jag köpte ju den i höstas sedan har bilden legat i mappen och häcklat mig när jag har fått beslutsångest över färgval men nu är den klar!
![]()
Jag improviserar mycketHur väljer ni färger? Ser ni innan ni börjar att så här kommer nog det se ut när det är klart eller improviserar ni?
![]()
Väljer ni färgtema? Detta ska gå i rosa/blått/regnbågen eller kör ni bara och det blir som det blir?
Jag tror jag analyserar för mycket![]()
@Michellan95
Jag ger bilden en tid att "mogna i sinnet" (eeh..).
Sedan de färgerna jag tänker använda drar jag streck efter nyans på ett kladdpapper. Sorterar upp dem efter vilka färgskalor de har. Har egentligen lite för få pennor i olika nyanser för att jag ska bli helt nöjd.
Kanske ska börja öva? Typ alla blommor i den här bilden ska ha olika färger, alltså att det vara ska finnas en gul, en röd en orange en turkos osvTror du analyserar mer än mig
+ @Trott
Jag ser ju oftast en bild i huvudet när jag ser bilden hur färgerna ska vara. Jag har fortfarande svårt att gå "outside the box" och vill gärna gå den säkra vägen. Jag googlar gärna andras bilder eller om det är djur, bilder på det aktuella djuret.
Skulle vilja göra en riktig regnbågsbild där jag inte bryr mig om mönster utan bara att få till den flytande regnbågen över hela bilden. Men jag kommer aldrig till skott med det. För jag faller alltid tillbaka på det realistiska.
Jag brukar även provblanda de olika pennorna så att jag vet vad jag får fram för nyanser. Tycker det underlättar och gör att jag inte fastnar lika lätt.Tror du analyserar mer än mig
+ @Trott
Jag ser ju oftast en bild i huvudet när jag ser bilden hur färgerna ska vara. Jag har fortfarande svårt att gå "outside the box" och vill gärna gå den säkra vägen. Jag googlar gärna andras bilder eller om det är djur, bilder på det aktuella djuret.
Skulle vilja göra en riktig regnbågsbild där jag inte bryr mig om mönster utan bara att få till den flytande regnbågen över hela bilden. Men jag kommer aldrig till skott med det. För jag faller alltid tillbaka på det realistiska.
Måste nog öva på ett trädKanske ska börja öva? Typ alla blommor i den här bilden ska ha olika färger, alltså att det vara ska finnas en gul, en röd en orange en turkos osvOch då välja en bild med massor av blommor. Då får du träna på att gå lite outside the box utan att det blir "överdrivet"
![]()
Jag brukar även provblanda de olika pennorna så att jag vet vad jag får fram för nyanser. Tycker det underlättar och gör att jag inte fastnar lika lätt.![]()
Haha ja vi har nog detMåste nog öva på ett träd![]()
blommor har jag inga problem att måla i fantasifärger.
Du och jag har ju skrivit om det förr. Jag tycker det är så fint men jag kommer mig inte för det.
Är det här Johanna Basford? Vilken bok isåfall?
japp johannas, tror det är djungel boken vad den nu heterÄr det här Johanna Basford? Vilken bok isåfall?
Väldigt häftiga effekter med gelpennorna![]()