Målarböcker för vuxna

Jag skulle nog föredra spiralblock i stil med det @Trott la upp nyss. Dels för en skyddande pärm, dels för att få en bra botten om jag kurar ihop mig i soffan och målar vilket inte går varken med böcker eller lösa blad. Gäller bara att motivet inte går in i spiralerna, och guld vore ju perforering så man kan dra ut en bild utan att det blir sketafult på köpet :)

Jag skulle nog föredra spiralblock i stil med det @Trott la upp nyss. Dels för en skyddande pärm, dels för att få en bra botten om jag kurar ihop mig i soffan och målar vilket inte går varken med böcker eller lösa blad. Gäller bara att motivet inte går in i spiralerna, och guld vore ju perforering så man kan dra ut en bild utan att det blir sketafult på köpet :)
Jag lägger en skärbräda under sladdriga målarböcker när jag sitter i soffan :D

@Squie och @Lena Furberg så här såg spiralen ut i mitt block, och jag tycker inte den stör :)
13450978_10156997164110114_843838035248478714_n.jpg

Det funkar helt klart. En gles o vad jag kan se låg spiral. Finns också en marginal så målaren får plats med sina fingrar o pennor. Värre är det när de går in i själva spiralen. *yack*

Vad fint!!! Och vilken MYSIG HÖRNA!!
Tack! :D och ja, den lilla pysselhörnan blev jättebra. Bordet stinker fortfarande sådär som nya möbler alltid verkar göra, men när det väl slutat stinka så kommer jag nog spendera många timmar där ;)

Om jag får nalla lite av tråden, så undrar jag - ni som färglägger både i böcker, på vykort och kanske i min Målarmapp med lösa ark - vilket föredrar ni? Finns där nåt speciellt och liksom outbytbart med just en bok? Är där en speciell känsla i en bok, som går förlorad om det istället är lösa blad? Det är ju inte riktigt samma sak.

Jag tänker gå vidare eftersom målarmappen faktiskt fick jättepositivt bemötande och jag är himla glad, men undrar om just lösa blad är smartast eller om en bok känns bättre?

Ademin får ta bort min fråga om den är olämplig marknadsföring/undersökning...!

Jag har flera böcker och ska erkänna att jag blev väldigt fundersam när du första gången nämnde att dina bilder skulle vara i en mapp istället. MEN nu när jag börjat färglägga dina bilder så måste jag erkänna att det känns mycket bättre med en mapp jämfört med en bok.
Jag gillar att det inte är motiv på båda sidorna. Jag gillar att kunna ha ETT papper framme och måla på det (så som på bilden från min pysselhörna :p ) istället för att trassla runt med en hel bok där något alltid är i vägen. Jag gillar också att det är ganska kraftigt papper. Det enda jag hade önskat, det är fler bilder, men det verkar ju vara på väg att få en lösning ;)

Jag kommer utan tvekan köpa din nästa "målarbok" oavsett format, men hoppas att det blir med lösa blad även i fortsättningen.

Jag fick hem Måla hästar i går :D
Har hittills hunnit färglägga en blomma, men nu är jag pepp. Köpte några metallic-pennor i samma veva för att kunna göra lite skojigare hästar. Jag tror inte att någon av mina hästar kommer att få en "normal" färg.

Angående lösa blad eller inte så gillade jag verkligen de lösa bladen eftersom andra delar av boken inte är i vägen så jag kan vrida och vända men jag är orolig att jag kommer tappa bort dem. Håller med de som säger att spiralblock verkar shysst. Gärna med perforering så att det går att ta bort bladen snyggt om man vill!

Om jag får nalla lite av tråden, så undrar jag - ni som färglägger både i böcker, på vykort och kanske i min Målarmapp med lösa ark - vilket föredrar ni? Finns där nåt speciellt och liksom outbytbart med just en bok? Är där en speciell känsla i en bok, som går förlorad om det istället är lösa blad? Det är ju inte riktigt samma sak.

Jag tänker gå vidare eftersom målarmappen faktiskt fick jättepositivt bemötande och jag är himla glad, men undrar om just lösa blad är smartast eller om en bok känns bättre?

Lösa blad alla dagar i veckan. Mycket lättare och hantera, :)

Lösa blad alla gånger! Mycket lättare att måla då tycker jag, gillar att bara ha ett blad framme och inte en hel bok. Och att det bara är motiv på en sida är toppen!
Jag har alla bladen samlade i mappen när jag inte målar och tar fram den jag håller på med, använder mappen som underlägg när jag sitter hopkurad i soffan och målar.

men.. En fråga. Det blir inte hundöron eller så på de lösa bladen? Tycker det verkar lite vanskligt om de ska ligga framme, alla kan väl inte ha så fina målarhörnor?
Jag har det i alla fall inte..

Fördelen med en bok är ju att allt är samlat och med pärm som skyddar. Tycker spiralboken, och inte motiv ut i kanten, verkar toppen!
Tycker det blir mer hundöron ( och helt vikta blad och trasiga blad :o) när jag målar i bok och vrider och vänder på boken....

Lösa blad alla gånger! Mycket lättare att måla då tycker jag, gillar att bara ha ett blad framme och inte en hel bok. Och att det bara är motiv på en sida är toppen!
Jag har alla bladen samlade i mappen när jag inte målar och tar fram den jag håller på med, använder mappen som underlägg när jag sitter hopkurad i soffan och målar.
Åhh!! Tänk att någon sitter mysigt ihopkurad i sin soffa och målar mina bilder!!! Jag blir alldeles lycklig! :heart

Men @Lena Furberg... Eftersom din mapp sålde slut på adlibris verkar den ju vara ganska populär ändå. Kanske skulle det gå att få till två varianter till nästa gång? En variant med mapp och lösa blad, en med bok som har spiral?. (Det verkar ju vara de två varianterna som är populärast)

Men @Lena Furberg... Eftersom din mapp sålde slut på adlibris verkar den ju vara ganska populär ändå. Kanske skulle det gå att få till två varianter till nästa gång? En variant med mapp och lösa blad, en med bok som har spiral?. (Det verkar ju vara de två varianterna som är populärast)
Om jag finge bestämma.....! Jag har inte så mycket talan i saken, det är förlaget som bestämmer utformning etc etc men jag kan ju absolut komma med förslag! :):up:

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 261
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 691
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10