Måla om stolar

Sorbe

Trådstartare
Vi har några stolar som skulle behöva byta färg.

Just nu är de vanligt träfärgade, men är lackade så måste slipa bort lacket innan jag målar.

Är det något man ska tänka på?
Vad är det för färg man ska ha? Vita ska stolarna bli.

Sv: Måla om stolar

Jag har målat mina stolar vita. Använde lackfärg och valde halvblank då jag tycker det är vackert. Och vattenbaserad tog jag eftersom jag tycker det är lättare att måla med och jag tycker att den oljebaserade färgen gulnar fortare än vattenbaserad. Dock är nog oljebaserad färg mer tålig för stötar etc.
Rätta mig gärna någon om jag har fel, detta är alltså bara mina egna åsikter utifrån egna erfarenheter =)

Lycka till med målandet!

Sv: Måla om stolar

Tror du inte det räcker om du slipar lite så att du ruggar upp ytan? Du måste nog inte få bort all lack.

Sen kan du fråga i färgaffären, men en halvblank brukar funka bäst. Jag har en oljebaserad jag alltid använder för det blir så himla härlig lyster av den, men det luktar ju lite mer och så sitter den som berget överallt.

Liknande trådar

Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in...
2
Svar
22
· Visningar
586
Senast: Tonto
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
349
Senast: cili
·
Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
283
Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka