måla om släp innuti?

Seabaz

Trådstartare
Jag håller på att måla om mitt släp innuti. Från att det varit mörkbruna träväggar så har jag målat dom vita. har grundmålat dom en gång och det ska väl göras en gång till tror jag. Sedan måla med "riktig" färg.

Någon som vet om man kan färga glasfibertak?
Det är liksom gult nu typ.
Vill ha det vitt.

Bild på 20 år gammal släp fast nu är väggarna vita i alla fall.

Vet tyvärr inte hur man målar taket, men jag ska precis till att måla om mina väggar. Vilken färg har du använt till att grunda med, och sedan som yttersta lager?

Har fått flera tips, så jag vet inte riktigt vilket jag ska gå efter :)

jag vet inte. jag frågade i affären och på kärringen där lät det som om det inte gick att måla släp innuti ens på träväggarna :mad:
Hon var dum i huvet.

Jag fick iafl en grundfärg och färg för husfasad typ och den funka skitbra!
Men vet inte riktigt vad det var. kommer inte ihåg just nu.

Men väggarna är ju trä och "blanka". därför trodde hon att färgen inte skulle fästa men jag menar, man kan ju i princip måla på ALLT idag med allt olika som finns!

Okej.
Ja jag har fått tips allt från billack till vanlig husfärg (med olja)
Så jag ska nog till i helgen jag och börja måla. Ska bli så kul!

Hoppas du får bra tips ang taket.

Taket i mitt släp har också gulnat, vilket inte är direkt snyggt :(
Jag fick tips av en återförsäljare av transporter att kontakta en firma som målar båtar. Har dock inte gjort det än så jag vet inte hur resultatet blir...men det kan ju vara värt ett försök?

Juste. Nu när du säger det så sa min pappa det också, något om båtar. Så det är ju verkligen värt ett försök!

Ska göra samma sak med vårt Kylingesläp :)
Hästen är är mörkrädd (ja!) och tänkte måla om väggarna i vitt i stället. Blir mer inbjudande, även om det blir smutsigt fort.

Ett tips, är att slipa ner väggarna först, helst med en riktig slipmaskin, så att färgen får fäste.

Det går att lägga vit gelcoat på glasfibern, men det känns lite onödigt på ett så gammalt släp... Köp Industrilack! Späd den med lite lacknafta och måla med skumgummiroller! Blir hur bra som helst!

Jag tror inte att du bör måla taket :crazy:

Testa att spruta på avfettningsmedel, låt det sitta en stund, sen borsta/gnugga med en borste och efter det torka med en blöt trasa.
Det funkade KANON till taket på mitt släp, som var rätt skitigt! Det blev vitt och fint :)

Jag har ett släp från -73 som jag målat om helt både på ut och insidan. Även glasfibertaket. Jag hade riktig lastbilslack. (billigare än billlack då lastbilslack kan fås lite mattare än billack.) Vi srutlackade taket både in och utvändigt. Gick jättebra och färgen sitter, eftersom det är stark lackfärg. Men borsta rent taket från allt löst och även tvätta av det med typ lacknafta el dylikt.

MEN! OM du nu ska måla, ta en riktig färg!! Ta ingen billig mellanklassfärg, för det sitter inte kvar! Det hade föregående ägarna till mitt släp gjort... :crazy:

Lycka till! :banana:

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: nyttnick
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter