Gnist

Trådstartare
Ja kära hundbukefalister, exakt Vad har ni för mål med era hundar under året och Hur ska ni gå till väga för att nå det uppsatta målet?

Själv, så har jag som mål att:

*BC-tiken ska klara Lokalprov = Ännu fler timmars träning per vecka och att regelbundet åka till andra besättningar för att träna på andra djur än hemdjuren.

*Finska Spetsen ska starta jaktprov = Ännu mer tid ute i skogen framåt hösten + en del lydnadsträning, så att han går att kalla in från ståndskallet.

*Nya Jämthundstiken ska klara av eftersök till hösten = Blodspårsträning över våren och sommaren några gånger per vecka och allmänt träna på hennes förighet.

Sv: Mål 2006

Först ska lagotton röntgas, HD och AD (om två veckor, nervös :crazy: ).
Sen så ska vi ut på vår första lydnadstävling i sommar, är planen i alla fall. Vi går kurs i tävlingslydnad nu så man lär ju vara "upp till bevis" sen. Bara mina nerver håller :o ....
Och så ska vi börja med blodspår - så i sommar ska vi träna spår så det ryker!

Med Piru få min IPO III på han sen göra extriör delen i korningen,
uppköringen till väktarhund sen tävla Rottweiler mästerskapen i IPO III
o försöka komma på pallen där.

Jääkeri ska jag få gå rejält i ärmen innan sommaren är slut samt spåra som en tävlingshund utan appoter för de lägger jag in när han är mottaglig för krav.

"Finslipa" fram till hösten så vi kan jobba till oss bra priser i elitklass på jaktprov och sedan göra en parning och förhoppningsvis föds då min nästa stjärna ;)

Min lilla terrier har jag lejt ut, så en tjej ska förhoppningsvis tävla henne i agility. Det kan ju bli kul att se hur det går.

Loka ska förhoppningvis ta SVCH, det är mitt stora mål, just nu väntar vi bara på snöööööön :(
Sen ska vi få byrackan att simma ordentligt så att vi kan få godkänt på eftersöksgrenarna, och får vi det ska vi starta fältprov. Väl där är det pris som gäller så att hon sen kan bli SUCH. :) Men vägen är lång dit SVHC känns lite närmre.

Också är väl tanken Polenutställningen i november, bara rabiesvaccinet visar bra på blodprovet. Och lite svenska utställningar, crufts blev det ju inte...

Dessutom ska vi gå en agilitykurs, för skojs skull. Lydnaden får vila i år, jag har noll motivation.

//E

Första målet har vi redan uppnått:angel: Det var förstapris i lydnadsklass 3. Målet blir då förstapris i elitklass i stället. För att komma dit ska vi förbättra metallapporteringen, rutan, och sitt i grupp.

I agility är målet stabilare insatser och inte lika mycket fort-men-fel. För att få till det ska vi träna in en lugnare och säkrare slalom, bättre kontaktfält(:crazy: ) och matte ska förhoppningsvis lära sig hur hon ska hantera sin hund:D

I söket är målet godkänd i lägre klass... För det krävs att sökgruppen startar igång igen och mer träning på kryp och skott.

Jag satsar på att min nya valp ska ha en okej grundlydnad innan årets slut, vara rumsren och kunna sköta sig bland folk ;)

Är ingen framtida tävlingshund, utan mer sällskap och hemmaträning. Så vi tar det lugnt och lagomt. Kunna gå lös, gå bra i koppel, dom vanliga kommandona som sitt, ligg, början på fot, osv. Även hur man sköter sig inomhus, hemma hos andra, på stan och liknande.
Ja, en trygg och lugn hund helt enkelt.
Någon enstaka valputställning blir det också i sommar/höst antagligen, eftersom valpen har superstamtavla och redan ser väldigt lovande ut.

*skrattar*

Mitt mål 2006 är att kunna ta hand om en (min) hund :crazy:

Eftersom jag ådragit mig rätt rejäla skador vid en olycka så är mitt mål att kunna rasta hunden själv innan året är slut ...

Om det går bättre än vad jag tänkt så ska vi ev träffa en privattränare som ska hjälpa mig och min vovve framåt..

Jag sattsar på 2007 istället :banana:

Målet för 2006 är väl att kunna få Mulle att vara själv lite längre stunder, och att kunna gå i koppel "normalt" i koppel jämte barnvagnen utan att göra utfall mot varenda hund han ser och inte rycka armarna ur led på mej. Å så då få honom att kunna vara själv lite längre stunder. Hur allt d nu ska gå till vet jag inte riktigt :crazy: men allt går om man vill :D (hoppas jag)

jag har som vanligt storslagna planer ;)

Loke ska starta i elitklass. eller åtminstone vara upplyttad.

Minina ska få riktigt höga poäng i ettan och kanske kanske starta i tvåan. vi får se om hon klarar det.

Är det så illa :( Jag har tänkt på dig och hur pass återställd du är.

Mitt mål: Att orka rasta en hund.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 234
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Japp, ännu en rasvalstråd -några som orkar engagera sig? :laugh: Just nu har jag en RR tik på 3,5år. Hon aktiveras förutom med den...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 538
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Hur har det gått för er alla i år? Har ni nått de mål ni satt? Själv gillar jag att sätta upp mål för året och sen hoppas att jag når...
Svar
18
· Visningar
1 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka