Maine coone, norsk skogskatt el siames?

Jag skrev ju att jag har skogskatt också, läs igenom inläggen ordentligt.
Alla får väl tycka som dem själva vill eller? Just det och eftersom jag har både och så kan jag jämföra så det så.

Ja, du sa att du hade skogSkatt, inte skogkatt, som rasen heter. Det var det burken syftade på.

Om du inte kan stava till rasnamnet så kan man ju tvivla på att du verkligen har en rasren norsk skogkatt...
Och om du inte har det så är det ju ingen mening att jämföra dina siameser med den katten.

ja, kanske min pappas katter är undantag eller nåt, för de är väldigt aktiva och absolut inte lugna och sansade.
men det har väl med personligheten på katten att göra också.
personligen tycker jag inte att nån katt i världen ska hållas instängd. alla katter borde få möjlighet att vara ute.

Jag har ingen personlig erfarenhet av maine coon, men enlig vad jag har läst och hört om rasen (från uppfödare) är det en lugn och lågmäld katt. Om din pappas katter inte är det så är de väl inte så rastypiska då.

Ja, den debatten om inne vs utekatt kan man ju prata sig död om.
Jag har tre katter. Två av dem, mina ragdolls, skulle bli VÄLDIGT ledsna om de skulle vara tvugna att gå ut utan mig (att gå ut med mi är inte så kul det heller för det mesta).
Hade jag bott på landet där inte funnits trafikerade vägar i närheten eller andra farligheter så skulle jag överväga att låta min birma gå ute.
Men som det är nu får hon INTE det. Jag vill inte hitta henne påkörd vid vägkanten.
Dessutom så mår mina katter utmärkt nu, som innekatter, så varför är det fel?

Sen när blev du burken? Hon får väl svara för sig om hon har något att tillägga. Jag förstår inte vad jag har skrivit för spydigt från början för att jag ska behöva bli ifrågasatt.

Jag kan förklara...jag är ifs inte burken jag heller,men har dock skogisar.

Det är ofta folk tror att de har renrasiga skogkatter,o uttrycker detta,det är lite irriterande att behöva att upprepa sig gång på gång på gång på gång....om att alla långhårkatter inte är skogkatter.
Speciellt om man har betalat många tusen för en skogkatt för att det just är en skogkatt o ingen långhårshusis.

Det har blivit som två läger de som har skogskatter o de som har skogkatter,den förstnämda är de som inte vet att det heter skogkatter o har således OFTAST inte en ren skogkatt,då det står skogkatt o inte skogskatt i deras stamtavlor....o vi andra som har det o säger/skriver rätt=skogkatt.

Ja, visst är det underbart att läsa om alla katter som blivit överkörda och de som släpat sig in till vägkanten med mosad bakdel efter en trafikolycka?

Jag tycker INTE man släpper ut en katt som inte absolut måste.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag köpte en kattunge för lite mer en 1 år sen, de sa att hon var en bondkatt/norsk skogskatt men jag tror inte dom hade stenkoll på det...
Svar
9
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka