Mailprogram?

Bebben

Trådstartare
Jag vill använda mig av ett mailprogram där det finns skräppostfilter, som jag kan ställa in själv. Jag får ca 100 st email om dagen, minst, som bara är skräp, och börjar tröttna ganska rejält på att rensa för hand. Microsoft Outlook har ju denna funktion, men av någon konstig anledning kan jag inte få programmet att skicka mina mail. Alla inställningar fungerar och är korrekta, men mailen går aldrig iväg.. :confused:

Finns det några andra än dessa vanliga, så som Outlook och Outlook Express? Jag kör IE, alltså..

Sv: Mailprogram?

jag kör thunderbird, den har egenskapen att klassifiera vissa ok mail som skräp, t.ex. från kunder och leverantörer.... har inte klurat ut varför än, men programmet är bra mycket bättre än outlook express.

Vart kan man hitta det?

Jag kollar mycket hellre igenom skräppostens avsändare en gång om dagen för att hitta eventuella mail på villovägar, än vad jag sitter och tar bort över 1000 mail i veckan...

http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/

Där kan du ladda ner thunderbird. Spamfiltret fungerar på så sätt att du "tränar upp det" att förstå vad som är spam och vad som inte är det genom att markera mail som är spam och välja "mark as junk" eller någonting liknande i högerklicksmenyn (har jag för mig).

Liknande trådar

IT & mobiler Någon anledning finns det väl till att det emellanåt kommer sådana här mail i inboxen? Kära e-postanvändare, Viktigt meddelande...
Svar
10
· Visningar
1 423
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18