Magnussons hundfoder, samt storleks- och åldersanpassat foder eller ej?

Sv: Magnussons hundfoder, samt storleks- och åldersanpassat foder eller ej?

Jaha, då har de ändrat sig :)
Har mailat och frågat. Ingen idé att vara återförsäljare om det nu ändå finns i affärerna.

Fick detta svaret..

Tack för ditt mail! Jag förstår att det är förvirrande men det är så att vi
finns i ett fåtal butiker och då har dessa kontaktat oss och tar hem vårt
foder. De har fått "påtryckningar" av sina kunder och sedan kontaktat oss.
Så vi finns i ett fåtal ICA-butiker. Fn i Uppsala, Häggvik och Linköping.
Trevlig helg!

javisst, men jag har länge tyckt att runt 8 dl/dag är ett minimum för en så stor hund. men jag ser ju hur bra min hund mår, trots den lilla mängden foder.

Ja, jag skulle gärna ge mindre, för han blir lika dyr i maten som mina 3 schnauzrar är ihop (nästan).

Tack allihop för alla svar :)!!

Det var ju lägligt att det verkar finnas att köpa i Linköpig, då blir det ju inte så komplicerat att pröva det.

Kan dock ändå inte riktigt bestämma mig för adult eller light, hanen är ju i perfekt hull nu, men dock kastrerad o risken att han går upp i vikt på normalfoder finns ju. Han får oxå ungefär 5 dl om dagen. Svårt...

Min golden blev fruktansvärt torr i päls/hud av det och åkte på klåda. Jag vet inte om det beror på någon slags allergi men jag fick höra att det var fler som fått den reaktionen på sina hundar när de gett Magnussons.

Det bästa jag gett min hund är Standardt som jag kommer byta över till igen så fort jag börjar få min nya lön.

Och jag har hört tvärtom :) Jag tror det där är så himla olika. En del tål vissa foder och en del inte. Man får helt enklet prova sig fram.
Sen kanske det beror på vilket man ger, det med rent kött eller köttmjöl.

VART köper man Magnussons hundfoder? Vi bor precis vid en tillverkare (en stor fin gård, där hade man kunnat ha hästar ist tycker jag :angel: ) men har ingen aning om vart man köper det. Kanske ska gå förbi och fråga ngn dag om man kan få en provpåse? :D

Vet ni ngn återförsäljare i Sthlm/Uppsala-trakten?

Fick det oxå på en utställning som gratis prov och min hund älskar det så jag använder det som träningsgodis, perfekt att ha i fickan.

Tyvärr vill jag inte byta till detta foder för det verkar vara svårt att få tag på.... jag bor nämnligen på olika ställen Gränna, västkusten och i örebro. Alltså jobbigt att hitta återförsäljare så det får bli eukanuba i stället.

:)

Nej precis jag menar inte alls att Magnussons är dåligt, men det passade inte min hund.

BTW, jag lägger din film på låddan i helgen, stort TACK för lånet! :)

Bor du norr om Sthlm så åker du så klart direkt till fabriken och köper det, den ligger i Bro. Kolla deras hemsida för vägbeskrivning. Sen finns det en rätt anonym grön dörr där man knackar på.

Är super nöjd med det till mina två vovvar. Fina i magen och pälsen men det bästa av allt är att ögonen har slutat rinna!

En norfolkterriertik som äter adult nu, åt light första men äter nu adult då hon faktiskt gå ner mer på det. Hon blev så slö när hon åt light att hon inte sprang runt ute. Nu när hon äter adult har hon mer energi = hon rör sig mer och gör sig av med fläsket.

Phalénen åt det innan också men hon tröttnar efter en halv säck så nu har hon fått äta Hills ett tag. Men nu passar det inte fröken det heller. Blir till att byta igen.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka