Magnetskydd

L

LOCCO

Har precis köpt magnetboots till min häst som haft hovledsinflammtion. Han var helt bra efter behandlingen, men tänkte testa detta för att minska risken för återfall. Är det någon som vet hur länge de ska sitta på? Och är det bra att ha dem på under ridning? Positiva - negativa erfarenheter av magnetskydd är jag också jättetacksam för.

Sv: Magnetskydd

I början räcker det med 20-30 min..kolla om/hur hästen reagerar.. Ska endast användas då hästen står inne, alltså inte när man rider eller ute i hage..

Liknande trådar

Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 299
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka