Mager ettåring på bete

Pisan

Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad jag skall tro..
Jag har två åringsston som sedan någon vecka tillbaka går på bete tillsammans. Den ena av dem var redan innan betessläpp förhållandevis tunn..och hon växer som ogräs.
Den andra är rund och fin...trots att hon hela tiden fått mindre mat än den smala...och trots att hon faktiskt är ännu större.
Min magra åring har fortfarande lite av "fölutseende" medan den andra ser mer "färdig ut".
Är det någon som har erfarenhet av vad som kan vara anledningen till att den ena är mager???
Hon är ju inte direkt som ett spjälsstaket men revbenen känns tydligt även om de inte alltid syns.

Behöver jag vara orolig..och tillskottsfodra henne???
Kan tillägga att betet är kraftigt och hagen enorm...men jag tycker mig se att den "magra" äter betydligt mindre "aktivt" än den andra...
 
Jo båda två är avmaskade...men..tänderna är inte kollade...skall omedelbart åtgärda detta...

Tack för tipset...har Du någon erfarenhet av tandproblem hos åringar???
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 028
Foder & Strö Hästen är vintertid åt det svårfödda hållet om man jämför med tabellerna. Jag tycker inte hon är särskilt svår men hon ligger på en hel...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 258
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 049
Senast: Alexandra_W
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp