Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det är det jag har hört också.@MarieJ jag anser tyvärr att veterinärer generellt inte är särskilt duktiga/utbildade på foder. Det ingår inte i utbildningen annat än övergripande generellt, och veterinärerna går oftast mest utöver det på vad fodren på marknaden erbjuder så att säga, plus att de flesta är ÅF av speciella märken.
Med det inte sagt att det inte går att hitta veterinärer som är bra på foder.
Men i din katts fall skulle man ju först behöva en diagnos först. De får inte febertoppar pga känslig mage bara sådär som din uppvisar tex.
Nej det är det jag har hört också.
Och jag vet att en diagnos behövs men när inte ens veterinärerna själva vet vad som ska göras mer än att dom säger att vi kan röntga och ultraljuda igen (Som jag inte har lust med då det kostar mig massa pengar och svaren kommer vara dom samma)
Så eftersom det är magen som stör på något vis så tänkte jag att det vore bra att kolla om anpassat foder kan hjälpa. Kan dock inget om vilket som är bäst för mage.
Ja. Men jag tänkte att ett foder som ska vara skonsamt mot magen ändå inte skadar.Nej jag förstår, men ändå i det sammanhanget att ingen diagnos finns så famlar du ju totalt i blindo om exakt foder osv känner jag .
Ja. Men jag tänkte att ett foder som ska vara skonsamt mot magen ändå inte skadar.
Veterinären som var ansvarig för henne när hon var inlagd i maj ska ringa på ons (om han hinner) Då får vi ta en diskussion.
Jag googlar ihjäl mig men blir inte klok. Just det där med att hon spyr först, får feber sen. Slutar att spy men fortsätter vara loj. Och nu har det gått tre månader sen hon var riktigt dålig.
Skönt att hon äter i alla fall.
Nej du är fri till din åsikt.Min poäng är att det finns hundra olika foder /preparat som är skonsamma mot magen . Och det finns hundra olika diagnoser som involverar symptom att katten kräks.
Däremot febertoppar är mindre vanliga i sammanhanget.
Så igen: jag tror inte ett specifikt foder spelar roll utifrån din katts mående/episoder . Tyvärr .
Nej du är fri till din åsikt.
Och jag är inte säker på någonting själv. Men jag är beredd att behandla det som magkatarr i brist på bättre gissningar.
Va? Jag vet inte hur jag ska skriva för att du inte ska anklaga mig för att jag skriver defensivt eller aggressivt.Absolut självklart kan du välja och bedöma det helt fritt ?
Jag är ingen veterinär eller expert, och har aldrig utgett mig för att vara. Det är så tråkigt att du blir så defensiv trots det emellanåt .
Fast jag har verkligen inte gått i gång.@MarieJ jag vet inte vad jag ska svara . Du väljer att gå igång på grejer som inte finns och jag aldrig skrivit. Jag vill inte ha nån debatt/tråkig stämning öht , jag har bara försökt reflektera sakligt och ge råd utifrån ditt tråkiga jobbiga läge med så mycket oro över kisse .
Strunta i mina svar helt enkelt isåfall ?![]()
Magkatarr ger sällan feber. Men vill du ge ett foder som är skonsamt för magen så är RC gastro intestinal ett som många katter gillar. Finns både som våt- och torrfoder.Nej du är fri till din åsikt.
Och jag är inte säker på någonting själv. Men jag är beredd att behandla det som magkatarr i brist på bättre gissningar.
Nej och det är det som förbryllar.Magkatarr ger sällan feber. Men vill du ge ett foder som är skonsamt för magen så är RC gastro intestinal ett som många katter gillar. Finns både som våt- och torrfoder.