Macbeth xx RP103

carre10

Trådstartare
Hej!
Finns det ngn som vet ngt om denna hingst? Ngn som har avkomma efter honom? Jag vet att han är död, men inte mkt mer.
Tack på förhand!

Sv: Macbeth xx RP103

Min kompis hade tidigare en grymt trevlig valack efter Mac Beth.
Korsning New Forest/Fullblod. Hoppade supertrevligt, underbart temperament. Kunde ibland vara lite tittig på tävlingar, men han var aldrig omöjlig och det blev mkt bättre ju mer samspelta de blev.

Tyvärr fick han spatt, så han fick tas bort alldeles för tidigt. :(

Jag har en valack efter Mac Beth....:)

Ludwig
född 1994
1.64 hög

brun m. svart man i svans

inriktning dressyr....

M v h Domino_s

Jag skulle själv vilja se bilder på både avkommor och efterlyser särskilt bilder på hingsten i fråga....Har letat och letat...Men ej hittat några....:(

Bilden på min avatar är min lilla Bethzon e, Macbeth xx ue, Ashurst wonder :love:

Underbart temperament:love:, jättefint steg, dressyr inriktad men hoppar gudomligt i alla fall när han har lust;)
Han är brun.
Världens bästa kompis och min hjärtevän, kan någon förklara hur jag lägger in bilder i tråden? :bump::angel:

Jag vet att jag måste ha dem uppladdade någon annanstans men varje gång jag länkar blir det bara en länk inte en bild i tråden lixom. Hjälp:bow:

Jag vill ochså se bilder på Mac Bethxx !!! Hade varit superkul att kunna jämföra dem.. :D

Senast ändrad av en moderator:

Nu har jag äntligen lite bilder, de är från förra helgen:

27468607.jpg

27468608.jpg

27468609.jpg

27468610.jpg

27468613.jpg

Förresten, vet du den vidare stammen på Fiddeli? Att hon är e Ashurst Wonder vet jag, men inte så mycket mer. Jag kontaktade ASRP, som sade att hon var renrasig New Forest, men New Forest-föreningen hittade inte henne i sina register.:confused:

Åhh vad fina bilder, hon har lite större huvud än Bethzon men precis samma uttryck, gud vad härlig att se bilderna( samma rumpa har de med ser jag:love::angel:hehe)

Fast hon ser lite mindre ut än killen här hemma,förståeligt eftersom han är pöjk;), han är 145 cm.hur hög är hon?

Men har du någon hotmail för jag kans ju skicka bilder där om du pmar mig den.:laugh:

När jag kollar i hans pass står det bara att Fiddelis mamma heter Polly, kanske står på eran med? men i alla fall, vem Polly är efter kan jag inte se för står bara e,okänd u,okänd.

Jag har ochså undrat om fiddeli är renrasig eftersom det står så i Bethzons pass men kul att du kollat upp det i alla fall:) men hur kunde de veta det men ändå inte ha det registrerat?hmm jag kanske borde ringa uppfödaren och kolla han kanske vet, jag tycker det är kul med lite detektivarbete;):angel: haha

föressten Frida sa nått om att hon visste att han hade en helsyster i oskarshamn, du kanske känner henne:) för jag vet inte riktigt hur hon visste det :P

Och måste tillägga att mjölmulen är supersöt, ser nästan ut som om det är Bethzon med en mjölmule :P

Va kul att se att min tråd är aktuell igen!:p
Här är bild på min valack ( fd skall jag skriva. Sålde honom för ett år sedan ). Född - 93. E Macbeth xx - Windwurf 676. 163 cm.
mobilen022.jpg[/IMG]

URL=http://s291.photobucket.com/albums/ll314/carre10/?action=view&current=mobilen022.jpg]
th_mobilen022.jpg
[/URL]

Fast hon ser lite mindre ut än killen här hemma,förståeligt eftersom han är pöjk;), han är 145 cm.hur hög är hon?

138.5 cm är hon, så det stämmer att hon är lite mindre.

Men har du någon hotmail för jag kans ju skicka bilder där om du pmar mig den.:laugh:

Inte hotmail, men gmail, men det går ju lika bra att skicka bilderna dit.;) Min lillasyster blir nog också glad att se bilder på helbrodern till sin pålla.:)

När jag kollar i hans pass står det bara att Fiddelis mamma heter Polly, kanske står på eran med? men i alla fall, vem Polly är efter kan jag inte se för står bara e,okänd u,okänd.

Det var visst något knas när hon skulle registreras, så det fick bli okänd härstamning i hennes pass. Men då vet jag iaf att det är okänd härstamning på Polly.

Jag har ochså undrat om fiddeli är renrasig eftersom det står så i Bethzons pass men kul att du kollat upp det i alla fall:) men hur kunde de veta det men ändå inte ha det registrerat?

Ja, det kan man undra.:confused:

föressten Frida sa nått om att hon visste att han hade en helsyster i oskarshamn, du kanske känner henne:) för jag vet inte riktigt hur hon visste det :P

Jaså, det visste jag inte. Det är iaf inte syrrans Mac Flurry, för hon finns ett tiotal mil härifrån. Om jag har tur kanske den som finns här i Oskarshamn dyker upp på någon tävling, så att jag kan fånga den på bild.:)

Carre10: Vad fin han är:) Den äldre bilden maffig:D hur är han i temperamentet? ;)

Pazuzu: Aha jag kanske hört fel eller nåt, får fråga henne:) Frida är hon jag köpte honom ifrån och hon brukar ha lite härliga back in the day historier inklusive släktingar. Men det är bra att du håller koll, Macbeath avkommorna har ju ganska speciella drag så man lär ju se dem om man träffar på någon.:) Men var det din syster som skickade via hotmailkontot sedan och tackade för bilderna? eller det var du? :) Men funderar på att ringa uppfödaren och berätta var han håller hus nu, så kanske man förhoppningsvis får reda på lite om polly med. De brukar ju bara bli glada när man ringer och berättar var de blivit av.

Är det någon som vet varför Macbeath dog? han var ju inte direkt supergammal..

Tack:laugh:
Han är väldigt speciell i temperamentet. Världens klokaste häst. Men väldigt explosiv. Jag köpte honom direkt från uppfödaren ( Äg till Macbeth ) när han var ett år gammal. Sålde honom för ett år sedan ( 15 år ) till en tjej som har honom som läromästare. Det funkar väldigt bra.
Han är ganska tittig, men med kapacitet i båda disc. Tyvärr blir han väldigt blyg på tävling. Tävl 110 hopp o LB dressyr m plac.

MacBeth dog av en hjärtinfarkt när han skulle betäcka.
/ C

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 075
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 439
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?