M-topp: ”Låt vakter avhysa tiggare”

Ja sajten är kanske inte seriös men det finns boenden i Malmö som faktiskt är slum. Är det värdigt Sverige?

Skall vi bortse från detta eftersom det är stigmatiserande att prata om?
Nej det är inte värdigt ö.h.t.

Sverige kan inte själva lösa sekelgamla problem, men vi kan bidra på EU nivå. EU har öronmärkt massvis av miljoner till främst Rumänien, dessa pengar har inte delats ut eftersom Rumänien inte uppföljer EUs direktiv om hur pengarna skall användas, dvs komma Romerna till goda.

Sajten är lika ensidigt vinklad som www.vargfakta, framgår klart efter några klickande på diverse länkar på sajten. De artiklar jag läst där har tidigare publicerats på diverse tidningars nätsajter. Mig veterligen äger författaren eller tidningarna artiklar publicerats i copyrighten. Tvivlar på att sajtinnehavarna har fått tillstånd att publicera alla dessa artiklar.
Förutom det så hittar jag ingen ansvarig utgivare. En del egenproducerat material skrivs i jagform, utan att det framgår vem som skrivit texterna.

Tillförlitlighet = 0. Dvs samma trovärdighet som om man skriver: "Jag är inte rasist, men...."
Visst är den vinklad, men samtidigt så ser jag inga direkta felaktigheter i det de skriver.
Och det är möjligt att man inte har copyrätten till allt material.
Men det är väl knappast olagligt att länka till ex tidningstext..

Men om man ställer frågan, är det man presenterar lögner eller inte, stämmer det man hävdar.
Då verkar det mesta i alla fall vara dokumenterat eller hur?

Dessutom, det är ju inte bara statliga och kommunala fastighetsägare som drabbas.
En fastighetsägare SKA ha rätten att snabbt och enkelt erhålla samhällets stöd när någon stjäl, förstör hans egendom.

wow du ar ju en riktig arkerasist!
Du tror alltsa att romer ar sa korkade att de inte forstar att de maste lara sig sprak och lassa plus och minus pa en apparat, att de inte KAN lara sig. Illa Sjoberga. Illa.
så du menar att man är rasist bara för att man beskriver verkligheten?
Utan adekvata kunskaper för en arbetsplats så har man inte där att göra. Vad det gäller Romer så har det myntet 2 sidor. Den ena att samhället inte accepterar deras sätt att leva och de kunskaper de har samt att Romer inte är villiga att frångå sina traditioner (vad det gäller i Sverige) vilket leder till låg eller ingen utbildning vilket leder till låg eller ingen inkomst vilket i sin tur leder till utanförskap o misär.

Nej det är inte värdigt ö.h.t.

Sverige kan inte själva lösa sekelgamla problem, men vi kan bidra på EU nivå. EU har öronmärkt massvis av miljoner till främst Rumänien, dessa pengar har inte delats ut eftersom Rumänien inte uppföljer EUs direktiv om hur pengarna skall användas, dvs komma Romerna till goda.

Jag håller med men att vi hjälper Rumänien med deras problem hjälper inte de Romer som finns här just nu och som just idag bor i tältläger.

Jag har själv ingen lösning alls men likhet inför lagen borde gälla och de fastighetsägare som vill borde kunna avhysa folk som ockuperar mark. När vänsterungdomar har ockuperat fastigheter i Lund så har polisen kunnat avhysa dem med våld så möjligheten borde rent juridiskt redan finnas.

Sen är problemet vad vi gör efter en avhysning? Organiserade kommunala läger? Bättre än idag men själva tanken ger mig dåliga vibbar.

En Hr X avhyste en biltjuv för många år sedan.
Hr X och dam fann att filmen de skulle se på inte var sevärd, alltså lämnade man bion efter 1/3 av filmen.
När de kom ut på parkeringen såg Hr X att framdörren var öppen och att en yngling låg på rygg på förarsätet i försök att tjuvkoppla bilen. Båda benen och underkroppen befann sig utanför bilen.
Så bilägaren satsade för fullt och placerade sin fot med kraft någonstans mitt mellan tjuvens ben.
Resultatet blev att tjuven slog skallen i rattsången så han tuppade av och av momentet i sparken hamnade på golvet på passagerarsidan.
Hr X och blomma körde upp den fortfarande medvetslösa tjuven till Helsingborgs lasaretts akutingång, ringde på klockan och drog.

Detta är preskriberat sedan länge. Men har alltid undrat hur killen förklarade det hela inför sig själv. En rejäl bula på den stora kulan och de mindre kulorna ömma som fan.
För han märkte ju aldrig vad som träffade honom.

Men jag tror att han närmade sig alla mörka cheva pickuper med stor försiktighet i fortsättningen ;)

Senast ändrad:
Intressant är vad som står i lagen, när det gäller användande av våld för att avhysa objudna gäster.
"Rätt till nödvärn föreligger mot
1. ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom,
2. den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning, 3. den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg, eller
4. den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse. Lag (1994:458)."

Det innebär väl att man inte behöver kronofogden utan har rätt att tillsammans med anställda eller vänner lyfta ut ockupanterna ;)

Bra att veta om gården får objudna gäster....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka