Lyxproblem

Utanför min veranda har det en gång stått ett stort och ståtligt träd. Det var nedsågat långt innan jag flyttade hit, men en rätt hög stubbe hade lämnats. Mitten av stubben hade ruttnat så jag tänkte att jag skulle fylla på med jord och plantera taklök där. Det gick inte som jag tänkte. Stubben ruttnade ännu mer och all jord försvann ner i stubben.

Nu är stubben på väg att ruttna upp helt. Den har spruckit och börjat glida isär i två delar som inte sitter så väl fast i marken längre. Och det är här mitt lyxproblem börjar. Platsen är en av trädgårdens bästa. Det är sol hela dagen och läget är skyddat. Jag skulle kunna ta bort stubben och odla något som är lite känsligt just där. Men haken är att det inte finns så mycket utrymme. En stig går förbi just där så det får inte bli för brett. Och så är det ganska nära huset så jag vill inte välja något som blir jättehögt. Men vad ska jag välja? Jag vet inte.

Jag skulle lämna stubben den är bo/livsrum för massor av kryp o organismer, kanske ännu mer pga det fina läget.

Stubben försvinner ju ändå inom säkert 5 år.

Jag skulle lämna stubben den är bo/livsrum för massor av kryp o organismer, kanske ännu mer pga det fina läget.

Stubben försvinner ju ändå inom säkert 5 år.
Stubben kan göra nytta på annan plats. Tänkte lägga den i en solbelyst slänt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka