Lyxen i OS-stallen!

Sv: Lyxen i OS-stallen!

Brukar inte kommentera nyhetsinläggen men kan inte låta bli, om lite av alla pengarna till lyxhotell för hästar hade satsats på Kinas befolkning kanske de till & med hade haft en medelklass där:smirk:

Brukar inte kommentera nyhetsinläggen men kan inte låta bli, om lite av alla pengarna till lyxhotell för hästar hade satsats på Kinas befolkning kanske de till & med hade haft en medelklass där:smirk:

Jag håller med dig. Känns lite som overkill det där stallet, speciellt när det förmodligen inte är något pemanent.

det verkar som att det är byggt på HKJC's anläggning och på de bilder jag sett så ser stallarna onekligen permanenta ut.. tror inte att dom river dom efteråt..

Drömstall! :bow: Sådana stora boxar skulle alla hästar ha! Det vore det absolut bästa! Övrigt är kanske lite överdådigt lyx, men jag boxstorleken tycker att är ett absolut måste för ett tävlingshäst. :cool:

boxarna är bara 3,6x3,6m (12,96kvm) enligt HKJC's hemsida..

inte speciellt överdådigt tycker jag då..

sen finns det speciella "relaxboxar" i ett av stallen (olympicstallet?) som är 20,x m2

Jag håller med dig. Känns lite som overkill det där stallet, speciellt när det förmodligen inte är något pemanent.

Tycker inte alls att det är "overkill" vi pratar om världesn bästar hästar som de alla har dessa tillgångar hemma i sin egna stall.

Sedan att det ligger i Kina är en annan sak men det finns verkligen ingen anledning att dra ner på det för att det är där!

Det skulle alla som nu protesterar tänkt på och protesterat mot innan!!

jag tycker att detta låter helt normalt,, och att stallen håller 23 grader hela tiden är typ ett måste för att hästarna ska vara frächa, vet ni hur varmt det blir dära nere..

Tänk om man haft ett sådant lyxstall hemma :love: :love: Och ni som säger att det ser normalt ut... Tänk på alla hobby-hästar som finns här i Sverige, dom bor inte sådär fint (oftast skulle jag tro) och det gör ju att man tycker de där stallen är extra lyxiga. Jan Brink kanske inte anser det däremot, men han har ju redan ett lyxstall! ;)

Tänk om man haft ett sådant lyxstall hemma :love: Och ni som säger att det ser normalt ut... Tänk på alla hobby-hästar som finns här i Sverige, dom bor inte sådär fint (oftast skulle jag tro) och det gör ju att man tycker de där stallen är extra lyxiga. Jan Brink kanske inte anser det däremot, men han har ju redan ett lyxstall!

Jamen stallet ser inte så lyxigt ut

stables-for-equestrian-events-2008-Olympics.jpg

Detta är lyxiga stall:

pferdestall-deluxe.jpg

munchen0-1s.jpg

exbox4.jpg

design2.jpg

rem2.jpg

Där har du förstås rätt, menar kanske om storleken skulle vara 16 kvm att det då var lyxigt!
Då är ju storleken i sig lyxig för att vara för en tävlingsplats:p

Och det hade hjälpt hur? Om 1 300 000 000 människor får dela på 500 000 000 blir det inte speciellt mycket per person! Dessutom får de som byggt stället lön. Så de pengarna går tillbaka till Kinas befolkning.

Fast Hongkong går väll under ett eget styre och har väll inte samma problem som i Kina?
Wikipedia står det att "Hongkong har en fri marknadsekonomi som är uppbyggd kring internationell handel och är idag ett av världens ledande finansiella centra". De betyder väll inte att man har problem rent ekonomiskt?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Representationen av SWB-hästar är klen i OS i Tokyo. I del 2 av OS-podden resonerar Ridsports avelsskribent Peter Ljungcrantz kring...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Travets Stall Zet satsar mot OS i Tokyo - i hoppning. Detta genom att köpa in en lovande hopphäst till Douglas Lindelöw, 26. – Jag är...
Svar
0
· Visningar
410
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen intar den 20-åriga dressyrtalangen Lina Dolk Ullevi och U25-EM. Ryttaren från Flen drömmer om OS och arbetar redan idag med...
Svar
0
· Visningar
378
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Petrus Kastenmans OS-guld i fälttävlan 1956 på hästen Illuster är en av de största framgångarna inom svensk ridsport någonsin. ...
Svar
0
· Visningar
304
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama