Lyx för nybliven mamma

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

ulda

Det är ju inte direkt varje dag som känns jättelyxig för en ganska nybliven mamma, men så igår insåg jag plötsligt att det var helg, vi hade inga andra planer och vår dotter klarar sig fint med sin pappa.

Först satte jag dock på mig snygga kläder, sminkade mig lite extra, t o m i med linserna och på med solglasögonen. Sen tog jag ENSAM bilen ner på stan och tog en riktigt härlig shoppingrunda i de "fina" kvarteren. Gjorde Gallerian och NK, njöt av god mat och god cappuchino och shoppade egentligen för dyra märkeskläder till dottern (man hittar ju alltid nåt åt henne om man inte hittar nåt åt sig själv).

...och vet ni vad: Det var HELT underbart!!!

Jag bara önskar att jag hade bokat in nån hårklippning eller annan behandling på samma gång. Vilken otrolig lyx det kändes som att få komma iväg och inte tvingas stressa hem till någon tid.

Vad har ni provat på för lyx som nybliven mamma?
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

...och så här ljuvlig blev Sara i sina nya märkeskläder (Mexx):

060418010.jpg
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

Vad go hon är :love:
Kläderna var jättefina!

Min lyx har varit en kurs m CarolaLind,
jag och äldsta pojken bodde på vandrarhem i stan.
Sen lyxade jag till det för ett tag sen och tog
en ridlektion på islandshäst :)
Men det är svårt att ta tag i det och verkligen göra ngt.
Denna vecka funderar jag på att göra ngt också,
mamma är ledig och kan vara barnvakt :idea:
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

Det är lustigt det där... När man faktiskt har möjlighet till barnvakt kommer man inte på nånting att göra... :D
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

Det är så retsamt på något vis :D
Men jag tror att jag ska försöka tigga till mig
en ridtur någonstans, och idag beställde jag
faktiskt ett par nya jeans *kors i taket*
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

Jag har haft superlyxsemester i påsk !

Flera dygn i Stockholms city helt utan bilkörning (att köra bil i rusningstrafik i Stockholm och ständigt med tajt tidsschema parkera och lasta ur och i två barn är ingen hit, detta ingick alltså INTE) med gratis parkering utanför dörren till lånade lägenheten på Kungsholms strand med slottsutsikt (tack syster :love: ) och bara göra sånt man inte kan i byhålan.

Barkarby på väg in (nya eccoskor billigt, mina likadana 15 år gamla åkte i sista flytten...) Livrustkammaren, Kulturhuset, Etnografiska muséet (maten !!!!) Helenes Krog, Ejes choklad, Italiensk kvarterskrog, Thelins konditori, handlande och förtärande av sånt man inte får tag på hemma (vet ni vad bortskämda ni är, jag hittade tex världens godaste knäckebröd från Vilmas) och så hann jag gratta min pappa som fyllde 75 och hälsa på ohästiga vänner som bor i city.

Och supervårsol !!!:cool:

.....


....och förstås TILLSAMMANS med mina tre favoritkillar, hela tiden ;) :banana: :banana: :banana: :love:
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

Det är förvisso skillnad på lyx och lyx :D. För mig var det lyx i lördags då jag lämnade dottern och sambon hos min familj och ENSAM åkte iväg till min favoritkusk med mina två shettisar och var ute och körde snabbjobb. Hade inte en tanke på vare sig Stina eller sambon på gott och väl två timmar utan koncentrerade mig på shettisarna och snackade en massa strunt! Helt underbart!

Lika underbart är det när jag får dra på mig skoteroverallen och sticka ut och köra någon häst här hemma i min ensamhet.

Jenny
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

Vi hade vår första barnfria helg på 19½ år förra helgen, vad vi gjorde?
Gubben lagade en bil och började skruva i min skoter som skurit ihop,jag gick och la mig tidigt med en bok medans han hölls i garaget.
En middag hos grannarna hann vi också med!
Nu i påsk har jag bara sovit och vilat, tur barnen är så stora att de kan klara sig själva.
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

idag har jag haft det lyxigt
jag har varit på mitt jobb och jobbat
jag var där sista gången för 11 månader sedan
mammledig

fatta att få prata vuxet med arbetskamrater
att bara få bry sig om någon gammling lyssna på deras historier om livet

jag är lycklig:rofl:
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

Vi åkte till stortävligar i Kreuth och mamma shoppade loss på hästprylar:D

Grillkväll i stallet och mys.
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

mimmipigg skrev:
Vi hade vår första barnfria helg på 19½ år .
19 år :eek: :eek: .
Menar du faktiskt att du inte varit från dina barn en helg på 19 år??
Wow :) !
 
Sv: Lyx för nybliven mamma

Precis, vi började fundera på det och kom fram till att vi aldrig varit ensamma hemma sen vi fick första. Vi har haft barnen borta över natten när vi varit på kalas men aldrig på dagtid.
Vi har gjort en resa på tre dagar för 9 år sedan utan barn, men aldrig varit hemma utan barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp