lyssnar inte

wtf

Trådstartare
Jag har en omplacerings hund sen oktober 06, det mesta har fungerat bra och vi är nöjda med hans personlighet.. om det inte vore för att han inte verkar ta oss på så stort allvar om man säger åt honom på skarpen med normalt tonläge... :confused:

ex:
vi sitter och äter nåt framför tvn och han står verkligen och försöker se mager ut så att han ska få :p förut tog han det han ville ha ur händerna men det har han slutat med. men han sitter där och tigger, vi provar flera gånger att säga åt honom på skarpen att han ska gå och lägga sig (han vet var han ska lägga sig) men det är som att han inte hör! det slutar med att man vrålar att han ska gå å lägga sig och då går det undan... :( varken jag eller min sambo vill skrika på honom, men vad gör man? vi har även provat att visa honom fysiskt utan att säga något, men efter en stund är han uppe igen.. det händer inte om man skriker på honom.

usch jag känner mig som en usel hundägare eftersom jag inte vet hur jag på bästa sätt ska bemöta problemet! :(
 
Sv: lyssnar inte

ingen hundägare vet alla gånger hur man ska bemöta problem som uppstår!
Jag skulle säga åt hunden i normalt (fast skarpt) tonläge att han ska gå och lägga sej, ge honom några sekunder att lyda, gå annars fram till honom och ta honom i halsbandet och visa honom till bädden (säg åt honom att ligga kvar).
Sen är de bara å ta tillbaka honom dit om han kommer tillbaka :)

Då tror jag tillslut att han inser att när ni säger att han ska gå och lägga sej så är det de som gäller och inget annat!

Det kan ju vara så att de tidigare ägarna skrikit åt honom och först då har han lyssnat, därför han inte lyssnar om ni inte skriker.
Men jag håller med, det är inget trevligt att ha en hund man måste springa runt och skrika åt :/
 
Sv: lyssnar inte

Antagligen tjänar hunden mer på att stå kvar än på att gå och lägga sig. Träna mer på kommandot och låt bli att vråla år hunden. Finns ingen anledning att skrika åt en hund . Visa handgripligen var ni vill ha hunden och beröm då den gör rätt.
Alternativ nummer två är att ignorera hunden tills den tröttnar, titta inte på den över huvudtaget, låt den stå och dregla.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 090
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 274
Senast: Mkb
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 272
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp