Lysande ögon

mysko

Trådstartare
Har märkt en skillnad på min häst & inhyrningens ögon på kvällstid då vi hämtar dom i hagen & har pannlampor på oss.
Inhyrningens hästs ögon lyser lång väg när vi lyser över hagen men inte min häst :confused:
Vad är skillnaden??
Någon som märkt detta på era egna & andras??

Sv: Lysande ögon

Det kan bero på åldern (äldre hästar kan vara lite grumliga) och sen kanske inte din häst tittar efter dig på samma sätt! ;)
Mamman till min häst fick cancer och blev i stort sätt blind sista tiden. Hennes ögon reflekterade inte på samma sätt då.

meodeo skrev:
Det kan bero på åldern (äldre hästar kan vara lite grumliga) och sen kanske inte din häst tittar efter dig på samma sätt! ;)
Mamman till min häst fick cancer och blev i stort sätt blind sista tiden. Hennes ögon reflekterade inte på samma sätt då.

:bow: ja det är ålderskillnad på hästarna
Den som har reflekternade ögon är 13 & den som inte har är 22 men att det är sådan skillnad att den äldre inte reflekterar alls det trodde jag inte.
Hon tittar rakt fram mot mig precis som den yngre och jag har lyst på henne i alla vinklar men ingen respons på ögonen.
Det där med cancern är oroväckande :crazy:

Tack för svaret :bow:

mysko skrev:
Det där med cancern är oroväckande :crazy:
Nej! :eek: Jag menade inte att din hade cancer på gång, jag bara tog det som exempel.
Det är väl som med människor. Bara att skaffa läsglas! :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: jennylu
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär... 2
Svar
20
· Visningar
2 076
Senast: fio
·
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 341
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka