orion_x
Trådstartare
Pållen fick et sår på utsidan av höger framknä. Måste varit under förra onsdagen eller torsdagsmorgonen. På torsdagskvällen var hon tjock över knon var inte halt. I fredags hade svullnaden ökat och hon var även svullen ner över halv senan. Efter det har hon fått lite finadyne i helgen när jag inte var hemma. idag när jag såg benet så har svullnaden ytterligare ökat. Har tidigare inte haft feber, men hade ikväll 38,2 och då beslöt jag att säta in penicillin som jag fått utsktivet tidigare under dagen. Hon fick ethacilin och jag har pc för 5 dagar. Är pigg och matglad. Såret har spruckit upp och har börjat vätska sig. ska jag försöka göra ett alsolbandage över knät? Såret sitter ju dumt till för att få dit ett bandage svullnaden var fortfarande stor över knät och ligger mest på utsidan av senorna.
Efter at ha suttit här och läst lite så är jag jätteorolig... Veterinären som jag pratade med tyckte jag skulle vänta några dagar med pc, men efter at ha sett svullnaden på henne så satte jag in det idag... Räcker pc? Ska jag även försöka få tag i mer finadyne? det är slut nu... *suck* jag som skulle tävla i höst
Efter at ha suttit här och läst lite så är jag jätteorolig... Veterinären som jag pratade med tyckte jag skulle vänta några dagar med pc, men efter at ha sett svullnaden på henne så satte jag in det idag... Räcker pc? Ska jag även försöka få tag i mer finadyne? det är slut nu... *suck* jag som skulle tävla i höst