J

jappisen

Är det någon här som tränar Lydnad med sina hundar? Någon som har tävlat i det och i vilken klass tränar ni i?
 
Sv: Lydnad?

Jag tävlar lydnad med min wheaten. Vi är nybörjare och tävlar lydnadsklass 1.

Vi har ett förstapris, men jag satsar på LP.
 
Senast ändrad:
Sv: Lydnad?

Jag tävlar lydnad med min wheaten. Vi är nybörjare och tävlar lydnadsklass 1.

Vi har ett förstapris, men jag satsar på LP.

Vad kul grattis. Jag satsar också på lp 1. Har 2 i lydnad 1 och sk age mig på det 3e så fprt tävlingarna drar igång igen. har börjat träna inför 2an lite smått.
 
Sv: Lydnad?

jag tränar för start i trean i vår med labben, det är mest puts kvar. schäfern har två 1:a pris i ettan men hon tycker inte det är så roligt att tävla så jag vet inte om det blir så mycket mer.
 
Sv: Lydnad?

Jag har tävlat i ettan med schäfer med två förstapris.
Sen är jag uppe i trean med blandisen och förhoppningsvis uppe i elit till sommaren!
Satsar på ungdoms- SM i trean eller elit om det hinns med!
 
Sv: Lydnad?

Jag har en hund i elitklass, hon har i nuläget 14 förstapris. Sedan har jag två som ska starta i klass 3 och elit i år och en som ska fortsätta fram till LP i klass 1 under våren. Den femte är bara knappt 8 månader men ska väl starta i klass 1 framåt hösten, är det tänkt.
 
Sv: Lydnad?

Jag har en hund i elitklass, hon har i nuläget 14 förstapris. Sedan har jag två som ska starta i klass 3 och elit i år och en som ska fortsätta fram till LP i klass 1 under våren. Den femte är bara knappt 8 månader men ska väl starta i klass 1 framåt hösten, är det tänkt.

Är du uppfödare?
Har sett bilder på dina golden, så vackra!!
Kul att höra golden som dessutom har nåt i skallen!!
 
Sv: Lydnad?

jag har tävlat två gånger i lydnad 1 med amrisen jag tränar. Har gått sådär. Vi satsar väl på att få ett första pris nångång. Men det är en gammal dam med. Så det får som det går!
 
Sv: Lydnad?

jag har tävlat två gånger i lydnad 1 med amrisen jag tränar. Har gått sådär. Vi satsar väl på att få ett första pris nångång. Men det är en gammal dam med. Så det får som det går!

Ge inte upp, det går säker tillslut. Allt går med träning: Det försöker jag intala mig iallafall haha
 
Sv: Lydnad?

Tränar för start i ettan med mitt nytillskott.
Championat är målet, men det skymtar låååångt där framme..:cool:
 
Sv: Lydnad?

Jag är uppe i tvåan med min ena, eller snarare, hennes förra ägare tränade henne och fick upp henne, så jag fick ta över en hund som var klar för att tävla tvåan.

Vi ska försöka ta oss upp i trean nu i vår, kanske klara trean till hösten om jag kan ta tag i min träning.

Just nu är det bara rutan som inte rikitgt är klar för start i tvåan, vi har inga koner :angel: Men hon kan dirigering, så det ska väl inte bli så svår.

Min andra har jag tävlat ettan med och hade höga ambitioner när hon var ung, olika omständigheter har dock gjort att jag har struntat helt i tävlingslydnaden.

//E
 
Sv: Lydnad?

Jag tävlar min Beauceron i Lydnad (och snart bruks). Första pris i 1:an och tävlar i 2:an. Tränar på 3:an och Elitens moment. Räknar med att vara uppflyttad elit i år.
 
Sv: Lydnad?

*kl*

Jag tränar för start i ettan och har tänkt komma till start första halvan av detta året.
Hon är en 1-årig Bichon Havanais.
 
Sv: Lydnad?

Vi tränar Lydnadsklass 1 och hoppas på att tävla för första gången i år. Jag tror min hund är redo, men mina nerver är det inte....
 
Sv: Lydnad?

Hej!
Har tävlat allt man kan tävla med min hund! Som är en bordercollie.. 8 år dags att lägga av trisst!
 

Liknande trådar

Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
384
Senast: farin
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp