Lyckats själv.....

E

eileen1

Nu har jag lastträna min häst, å hon går in alldeles själv....:banana: :banana: Så lycklig...
Det tog en kvart, men sen var hon inne och hon lastade sig själv 4ggr.

Sv: Lyckats själv.....

Vad kul! Hur har ni lastat förrut? Vad är det för häst, hur länge har du haft den?

Den har varit lite svårlastad, hon är 4 år och importerad från Polen, jag har ägt henne i 6 månader...

Grattis:)
Jag köpte ett nioårigt varmblod för några månader sen och hon gick bara att lasta om man hade halsring på henne och longerlina så hon kastade sig en gång och sen gick in snällt. Jag gillade inte sättet så jag tog hit en nhtränare som skulle hjälpa mig från grunden. Det visade sig att hon hade stora problem med transporten, första kvällen höll tränaren på i tre timmar innan han var tvungen att ge upp, hon blåvägrade gå in. Försökte en dag till å det tog nästan lika lång tid men till slut var hon inne och stod still ett tag.. Sista gången han var där tog det kanske 1½ timme å sen stod hon stilla inne, och vi kunde stänga allt bakom henne. Efter det har jag testat själv utan tränarens hjälp å hon gick in, vi åkte en bit, lyckan man känner går inte att beskriva alltså:) Aja det blev lite långt, men du gjorde ett bra jobb, allt blir så mycket lättare när man är överens du å hästen:) Grattis igen:)

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: Emiro
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
576
Senast: Amanda_F
·
Ridning ja märkte för ett litet tag sen att min häst kastar med huvudet vid trav. (vilar nu). hon har sett pigg å fräsch/ren ut annars å även...
2
Svar
22
· Visningar
2 181
Senast: Tossa90
·
Hästhantering Det dyker ju upp en del tema trådar med jämna mellanrum rum ex klicker och tömkörnings tråden. Jag tänkte vore det inte kul med en last...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 735
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar