Lyckan är gjord =)

T

Team Tage

Jag har köpt mig en vagn, eller oss en vagn, så nu finns denna hemma hos oss! :love:

28779156.jpg

Jag shoppade en ny sele samtidigt men tyvärr var jag lite optimistisk om storleken så jag får invänta en större för att vi ska ut och börja köra!

Lite lackfix så är den som nyest :D De var riktigt kul att shoppa lös i hästgrejer.

Nu blir de träna av och så ses vi på tävlingsbanorna nästa år!! :banana:

Sv: Lyckan är gjord =)

Jag har köpt mig en vagn, eller oss en vagn, så nu finns denna hemma hos oss! :love:

28779156.jpg

Jag shoppade en ny sele samtidigt men tyvärr var jag lite optimistisk om storleken så jag får invänta en större för att vi ska ut och börja köra!

Lite lackfix så är den som nyest :D De var riktigt kul att shoppa lös i hästgrejer.

Nu blir de träna av och så ses vi på tävlingsbanorna nästa år!! :banana:

Wow!!! :love:
Längtar efter bild med hästen för den vagnen!

Åh,vilken fin:love:

Själv ska jag investera med en rockard lr dylikt till våren. Måste först uppdatera mig och min gamle herre när det gäller körningen:)

Joa, men inte värst, den kommer väl att landa runt 25, och det finns ju betydligt dyrare sorter... :) Jag ville ha något "ordentligt" som jag kan både använda till vardags och om jag vill tävla ska den möjligheten också finnas. Tills jag ser hur inbiten man blir... Men jag är mkt nöjd!!

Ser ut som en rejäl vagn :)... får se om vi kanske syns i typ Västerbotten nästa sommar.

Lycka till !

Det är ju ganska lätt att man fastnar i körningen, hinderkörning och precision är ju vansinnigt roligt.... så du ska se att du snart är ordentligt fast på allvar.

Senast ändrad:

Tack! Det hoppas jag verkligen! Synd bara på en lång kall vinter mitt emellan... :grin:

Du får köpa el-uppvärmda vantar, det tänkte jag göra ;)

Den typen av däck som du har på vagnen brukar funka bra på upplogade vägar, hårdgummihjulen däremot är livsfarliga när vagnen börjar att halka runt i sidled :eek:

Själv har jag ju eget ridhus hemma, fast nuförtiden verkar det ju mest vara ett körhus :D

Elvantar... Låter som en mkt god idé :laugh: jag har ju också tillgång till ridhus, men jag brukar som hinna bli så less de 4 väggarna innan vintern är över, men jag ska nog inte göra oss göralös i vinter... hehe jag har ju tänkt fara runt och träna hos alla de andra här runt omkring och skapa lite resrutiner och få heta tips innan nästa sommar...

Längtar nu så mkt efter selen som inte kom med posten idag heller :cry:

Jag trodde att jag skulle få uppdatera denna tråden med bilder på min kille framför sin nya vagn... Med det jälklas tyvärr en del med vår sele, beställde ju en ny då den jag fick med mig hem var för liten, sedan är den svarta fullselen restade hos leverantören i holland fick jag veta i igår... :cry:
Men då tog jag snabbt och ändrade mitt beslut och bad henne skicka en brun sele istället! :d

Personligen tycker jag mer om brunt, men min häst är ju fux, vad tror ni??
Kommer det skära sig mot hästen och vagnen??
Jag skulle få skicka tillbaka den om det skulle se alldeles tragiskt ut...

Jag vill ju bara ut och köra innan snönn kommer...

Jag stod och hoppade på busstationen idag, äntligen kom selen!! :d
Och efter ett visst antal huvudkli och lite modifiering var vi tvugna att prova på lite :laugh:

29163463.jpg

Jag vet att vi att alla spännen inte blev optimala, bakselen påverkade inte alls :angel: och jag måste länga ut skaklarna lite tror jag även, men killen var snäll och glad och vi traskade ett varv kring stallet, han må tro jag var knasig då det var allt för idag, tyvärr inte världens bästa bild, mkt svidare och knott ikväll, så han ville inte riktigt vara stilla...

Men jag är lycklig! :banana::bump::banana:

Ser ni något alarmerande tar jag tacksamt mot tips ;)

Tack!!
Det är ett regnskydd... Ja var visst för nervös för att hinna ta bort det :angel:

Jag tycker det ser väldigt bra ut med den bruna selen, trots lite mörk bild. En svart blir så hårt mot din fux, brun mycket bättre!!!

Lotta

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 058
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka