Lyckad älgkontakt !!

Prillan

Trådstartare
Måste bara berätta om vad som hände i går kväll,stod o diskade o såg ut i hagen där hingstarna går o såg att nåt stort brunt var på väg o ta sig IN i hästhagen o hästarna var lite på tårna osv, J-lar tänkte jag, nu är grannens kallblodshingst här..men efter att fått på mig glasögonen såg jag ju att det var en fjolårskalv:rofl: :rofl:
snabbt på med rullkopplet på 13-veckors jämtvalpen o gick ner mot hagen som gränsar mot skogen. Valpen började lukta o gruffa lite o älgen sprang till skogs, då hör jag att det var fler älgar som sprang över längre fram så vi fortsatte gå, efter en bit ville valpen gå in mot skogen o vi går efter 20 m direkt på spillning o hon luktar o spårar o sen kommer 3 st älgar springande.Valpen var så laddad o visste precis var det var frågan om.:) Sen när vi gick hem snusade hon på hästarna men brydde sig inte mer om dem. Då ringer husse o undrar vad vi gör; jag o Jänta är o jagar älg;) säger jag, nu är hon injagad o klar:rofl:. Herregud blir svaret:D men som sagt en så lyckad "första älgkontakt" har gett en mkt bra grund för framtiden!!
från en glad prillan o Jänta
S5030418.jpg
[/IMG]

Sv: Lyckad älgkontakt !!

Ja de är underbara..o snart får jag ju hem "barnbarnet" oxå:love:
prillan

Sv: Lyckad älgkontakt !!

Helt appropå och absolut ot..Ska du till Stöndar i Juni??

Hej! tyvär är ju valparna för liten (födda den 12/2 o 5/4 )och hanen ska vi vänta med tills i höst (Hammerdal blir det nog)då planen är att han ska gå jaktklass då.Funderar på o åka på familjedagen men samtidigt är det en inoff.i Jämtland som jag är sugen på o åka med jänta till.. Ska du dit?
prillan

Liknande trådar

Hundhälsa Min whippet kille på snart 2 år är inte en kul hund längre :cautious: För att dra allt lite snabbt. I november fick vi avliva vår...
Svar
9
· Visningar
1 626
Senast: MsOldie
·
Äldre Influerad av vargtråden på samma del av forumet så undrar jag vilket som är erat käraste naturminne? Har ni mött nåt av sveriges...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: Borttaget konto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka