Luva eller ej?

I

idalina

Hur är det nu;
Är det för "uppklätt" att ha öronluva på lokal?
Ska iväg på min och unghästens första nu på söndag, och fick ett sånt underbart shabrak med matchande luva. Men det känns som sagt lite för mycket? Eller vad tycker ni?:bump:

Sv: Luva eller ej?

Jag tycker att luva eg inte har på en häst att göra öht! :p ;)
OM man BEHÖVER luva ska man se till att köpa en så diskret som möjligt, dvs en som smälter in i hästens färg.

Personligen tycker jag inte det ser uppklätt ut med luva....mer "nerklätt".

Men visst kan du ha luva på lokal! Det dräller ju av ekipage på lokal som har luva....

//Alice

det är inte för uppklätt enligt mig iaf :)

jag tycker det är grymt snyggt om man matchar schabrak och luva, men det ska vara diskreta färger som går i "nyans" med hästen

:D

Tycker det är ganska vanligt med luva på lokal tävling, så vill du ska du självklart ha det!

Nej tycker inte det är för uppklätt. Klart du ska ha det om du vill.;)

Jag för min del tycker att det är väldigt fint att matcha öht, och det är ju tävling, eller hur? Då ska man väl få klä upp sig och visa vad man kan?

Behöver du luva så ha det, behöver du inte men vill ha det för att det är snyggt så ha det då också. :p

Tycker absolut inte det är för uppklätt, jag rider tillochmed med luva på klubbtävling :)

Behöver du luva så ha det, behöver du inte men vill ha det för att det är snyggt så ha det då också. :p

precis! förrutom om hästen stör sig på den, men om hästen inte bryr sig (eller behöver den) så ha det om du tycker att det är snyggt!

Jag rider alltid med luva på tävling, oavsett status på den. Hlet enkelt för att det är snyggt och för att hästen verkar koncentrera sig bättre med den på. Och jag tycker absolut inte den behöver gå i ton med hästen, bara man matchar schabrak och luva så kan man ha nästan vilken färg som helst (min åsikt).

Jag tycker att frågan e lite konstig? Om man behöver luvan så använder man den. Alltså kan det inte bli för "uppklätt" eftersom ingen vet om du egentligen behöver den el om du bara har den för att det är fint. :)

Klar du kan ha luva. Speciellt när det nu i sommartider kan vara mycket irriterande flugor och småinsekter som surrar runt öronen. Att det sen matchar med övrig utrustning är väl bara ett plus.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 306
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
940
Senast: tomte
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
618
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka