Lusernpellets som man inte behöver blöta?

Har inte haft foderstrupförstoppning men en häst fick förstoppningskolik 2ggr av dåligt uppblötta lucernpellets när vi bytte sort till en som såg mörk och hård ut. Svällde mycket långsammare också. Blev nära buköppning ena gången. Fattade sen vad det var. Jag brukade bara hälla på nån liter vatten och ge efter en liten stund. Funkade inte med den sorten! Blöter upp alla pellets och köper helst tunna småpellets eller blandar ut med annat och blöter.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
510
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
472
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 740
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp