S

scooby

hej vårat hö är lågt på protein vad kan man komplettera det med är lusern bra.han får idag hösilage havre kornkross betfor,ska något bort om man tillsätter lusern och hur mycket hackat strå lusern till en b-ponny med ridning 5dagar/vecka

Sv: lusern

Hur mycket protein resp energi är det i höet? Det är jättesvårt att rekomendera om man inte vet det! Dottern har en B-ponny som tävlas, han får 200 gram lucernpellets, men det är ju uträknat efter vårt hö! Förra vintern när det var ett katastrofalt höår är enda gången i hans liv som han fick soja tillsatt, men det är inget jag rekomenderar utan analys!!!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV