Lusern, lättuggat?

Nja, han kollade tanden och konstaterade att den satt löst men för hårt för att han skulle kunna dra den vid det besöket. Han trodde att raspning av en vass kant skulle kunna hjälpa och det gjorde det, fram till i onsdags. Så nu på måndag ringer jag ut veterinären igen, så får han dra tanden då.
 
Uppdatering i fallet med gammelman.

Veterinären upptäckte att en stor flisa hade lossnat ur den lösa tanden som fortfarande satt för hårt för honom att dra ut. Efter en hel del raspning så var det problemet ur världen. Fick en omgång Butta utskriven och nu äter gammelman som en häst igen. Hö hö hö!:D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 439
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! Finns en del gamla trådar på ämnet, men jag är kinkig gällande konsistens och tillredning så jag tänkte att jag startar en ny tråd...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: Ace
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 015
Senast: Kodiak
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 990
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp