lusärn o kli?

N

Natascha

vad är just lusärn o kli bra för?
Det ingår i de flesta kraft foder, men vissa ger mer av dessa till sina hästar varför? :confused:
 
Vad man ger för kraftfoder beror på vad höet/hösilaget innehåller i energi, protein,kalcium, fosfor och magnesium.
Lucern ger man tex om man har ett hö som innehåller lite protein, kli kan man ge om man tex har lågt fosforvärde i sitt hö(finns dock en maxgräns på hur mycket man får ge)och e även bra för magen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: MiniLi
·
Hästvård Märklig rubrik men det är så här att min häst älskar att bli kliad. Främst i juni när han har myggbett och nu i september när han fäller...
Svar
12
· Visningar
729
Senast: screen
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Sirap
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp