Zephira
Trådstartare
Jag blir så trött på nätbutiker som ägnar sig åt lurendrejeri.
Jag beställde ett dyrt vintertäcke förra våren åt min häst som kostade en bra bit över 2000 kronor.
Nu har jag köpt täcken förut av samma tillverkare och vet att de brukar levereras i en plastväska med benremmar, svanssnöre plus massa pappersinformation och broschyrer. Döm om min förvåning när jag fick täcket helt enkelt ihopvikt direkt i paketkartongen, utan bensnören, svanssnöret var redan fastknutet och av både väska och infomaterialet fanns inte ett spår.
Jag tyckte det verkade konstigt och mailade tillbaka en förfrågan om det var ett skyltexemplar jag fått för i så fall hade jag verkligen ingen lust att betala fullt pris. Trots försök att kontakta butiken så fick jag inget svar.
Jag blir arg när man blir lurad på detta vis, orkade dock inte ta strid och gå till ARN osv. och jag behövde mitt täcke och ville inte reklamera det, bensnören köpte jag extra hos den lokala ridsportbutiken. Men det är ju lustigt att man ska bli blåst på detta vis...
Man borde svartlista vissa nätbutiker, kommer på minst två stycken. Denna och sedan en annan där jag betalade i förskott för ett träns, men det kom aldrig och efter hundra förfrågningar var det tagit vägen kröp det äntligen fram till slut att det inte fanns i lager och skulle inte komma in på flera månader. Tror ni de hade tagit bort artikeln från hemsidan några veckor senare?? Nähä då, samma träns låg ute till försäljning med leveranstid på 1-3 dagar...
Jag beställde ett dyrt vintertäcke förra våren åt min häst som kostade en bra bit över 2000 kronor.
Nu har jag köpt täcken förut av samma tillverkare och vet att de brukar levereras i en plastväska med benremmar, svanssnöre plus massa pappersinformation och broschyrer. Döm om min förvåning när jag fick täcket helt enkelt ihopvikt direkt i paketkartongen, utan bensnören, svanssnöret var redan fastknutet och av både väska och infomaterialet fanns inte ett spår.
Jag tyckte det verkade konstigt och mailade tillbaka en förfrågan om det var ett skyltexemplar jag fått för i så fall hade jag verkligen ingen lust att betala fullt pris. Trots försök att kontakta butiken så fick jag inget svar.
Jag blir arg när man blir lurad på detta vis, orkade dock inte ta strid och gå till ARN osv. och jag behövde mitt täcke och ville inte reklamera det, bensnören köpte jag extra hos den lokala ridsportbutiken. Men det är ju lustigt att man ska bli blåst på detta vis...
Man borde svartlista vissa nätbutiker, kommer på minst två stycken. Denna och sedan en annan där jag betalade i förskott för ett träns, men det kom aldrig och efter hundra förfrågningar var det tagit vägen kröp det äntligen fram till slut att det inte fanns i lager och skulle inte komma in på flera månader. Tror ni de hade tagit bort artikeln från hemsidan några veckor senare?? Nähä då, samma träns låg ute till försäljning med leveranstid på 1-3 dagar...