Lurad av hästsportbutiker på nätet?

Zephira

Trådstartare
Jag blir så trött på nätbutiker som ägnar sig åt lurendrejeri.

Jag beställde ett dyrt vintertäcke förra våren åt min häst som kostade en bra bit över 2000 kronor.
Nu har jag köpt täcken förut av samma tillverkare och vet att de brukar levereras i en plastväska med benremmar, svanssnöre plus massa pappersinformation och broschyrer. Döm om min förvåning när jag fick täcket helt enkelt ihopvikt direkt i paketkartongen, utan bensnören, svanssnöret var redan fastknutet och av både väska och infomaterialet fanns inte ett spår.
Jag tyckte det verkade konstigt och mailade tillbaka en förfrågan om det var ett skyltexemplar jag fått för i så fall hade jag verkligen ingen lust att betala fullt pris. Trots försök att kontakta butiken så fick jag inget svar.
Jag blir arg när man blir lurad på detta vis, orkade dock inte ta strid och gå till ARN osv. och jag behövde mitt täcke och ville inte reklamera det, bensnören köpte jag extra hos den lokala ridsportbutiken. Men det är ju lustigt att man ska bli blåst på detta vis...
Man borde svartlista vissa nätbutiker, kommer på minst två stycken. Denna och sedan en annan där jag betalade i förskott för ett träns, men det kom aldrig och efter hundra förfrågningar var det tagit vägen kröp det äntligen fram till slut att det inte fanns i lager och skulle inte komma in på flera månader. Tror ni de hade tagit bort artikeln från hemsidan några veckor senare?? Nähä då, samma träns låg ute till försäljning med leveranstid på 1-3 dagar...
 
Sv: Lurad av hästsportbutiker på nätet?

Ja du det är nog många som är lika trötta som du!!

Jag beställde ett par ridstövlar (måttbeställda) av en nätbutik. Leverans 6-8 veckor.. Efter 12 veckor ringde jag för att fråga vart mina stövlar hade tagit vägen. Det var både den ena o den andra förklaringen men dom lovade att dom skulle komma veckan efter. Två veckor efter kom äntligen mina stövlar. Alltså dubbelt så lång tid som lovad leveranstid.. När jag öppnar paketet ser jag att dom glömt sätta i dragkedjan. Ringde åter igen för att klaga och först trodde dom att jag hade beställt fel men när dom väl hittade min beställning såg dom att dom hade gjort fel. Tillbaka med stövlarna och vänta på att dom skulle bli fixade.
När jag till slut fick mina stövlar hade 25 veckor gått!!!! Jäkligt dålig stil. Som kompensation fick jag lite hästgodis!!! Om det fanns en "svartlista" för nätbutiker skulle jag direkt skriva upp dom! :mad::mad::mad::mad::mad:
 
Sv: Lurad av hästsportbutiker på nätet?

Ja du det är nog många som är lika trötta som du!!

Jag beställde ett par ridstövlar (måttbeställda) av en nätbutik. Leverans 6-8 veckor.. Efter 12 veckor ringde jag för att fråga vart mina stövlar hade tagit vägen. Det var både den ena o den andra förklaringen men dom lovade att dom skulle komma veckan efter. Två veckor efter kom äntligen mina stövlar. Alltså dubbelt så lång tid som lovad leveranstid.. När jag öppnar paketet ser jag att dom glömt sätta i dragkedjan. Ringde åter igen för att klaga och först trodde dom att jag hade beställt fel men när dom väl hittade min beställning såg dom att dom hade gjort fel. Tillbaka med stövlarna och vänta på att dom skulle bli fixade.
När jag till slut fick mina stövlar hade 25 veckor gått!!!! Jäkligt dålig stil. Som kompensation fick jag lite hästgodis!!! Om det fanns en "svartlista" för nätbutiker skulle jag direkt skriva upp dom! :mad::mad::mad::mad::mad:

HA HA hästgodis???!!! Ja det har jag visst också fått som kompensation någon gång...verkligen uselt!! :mad:
Man borde åtminstone få ränta på pengarna man har innestående så länge utan att få något levererat...
 
Sv: Lurad av hästsportbutiker på nätet?

Jag beställde och betalade den 20 okt. Fick träns, stigbyglar och schabrak den 20 december, men inte ridbyxorna jag beställt.
Mailade 20 dec, 20 jan och 20 febr, inget svar. Då fick jag nog och skrev att om jag inte får dem snart eller likvärdiga så polisanmäler jag, och byxorna i min strl finns på sidan oxå .. 2 veckor senare kom byxorna.
Så i helgen skulle jag inviga westerntränset. Dottern red några varv och frös så kom och ville ha mina handskar. När jag höll hästen ramlade bettet ner i min hand. Då hade ena conchon gått sönder!! Tur att jag höll i henne. Vi rider i skogen annars, hade ju varit kul om det ramlat av där :crazy:

Men orkar inte ens prova att reklamera :(
 
Senast ändrad:
Sv: Lurad av hästsportbutiker på nätet?

Jag tycker det blir vanligare och vanligare med sådant här. Jag har blivit så trött på det att jag numera bara beställer från den största nätbutiken i den här världsdelen. Visserligen är de dyra i frakt, men de behandlar sina kunder väldigt väl och är alltid måna om att skicka varorna så snabbt som möjligt. Om någonting inte finns i lager, får man ett email eller ett trevligt telefonsamtal, och de kan oftast berätta exakt hur lång tid det tar innan varan kommer att finnas igen. Det har till och med hänt att de har skickat varorna med Fed-Ex utan extra kostnad, bara för att säga förlåt för att varan inte fanns i lager när man beställde den (och då har de tidigare kontaktat mig och jag har sagt ja, jag vill vänta på varan och inte avbeställa). Jag skulle gärna stödja småföretagarna men om jag behöver en ny hjälm nu, vill jag inte vänta trettio veckor.
 
Sv: Lurad av hästsportbutiker på nätet?

Fy fan vilken stil!!! Jag beställde ett (full) träns till min häst, dyrt var det. Jag fick Full i nack/sido stycke,pony i nosgrimma, och cob i tyglar... Ha ha. Aldrig mer nätbutiker!!! Jag fick till och med betala frakten tillbaka.. men jag kunde få hästgodis som komp. Ha ha fy fan..:devil:
 
Sv: Lurad av hästsportbutiker på nätet?

.....den största nätbutiken i den här världsdelen. .....
Vilken är det? :laugh:


Vi handlar ofta från nätet. Både från Sverige och frånTyskland/ England. Hitinitills inga problem. Just nu är ju kronan svag men annars är det billigt utomlands.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp