Luktar pii i munnen.

F

Flo-Jo

Mina hund luktar riktigt bad i munnen.
Vi ska åka till sthlm nu På lördag söndag domaren kommer ju :eek:..
Jag är väldigt noga med tandhyigen med ben och skrapa men hur fasiken kan han lukta så..de har väl inte gjort innan kan jag tro.
Jag gick på någon sån trend om man köpte en speciell sort hundgodis så fick man en ask tabletter som var till hundar för fräch andedräkt....Vet i sjutton var den tog vägen eller om den hjälpte..
Konstigt jag har inte bytt foder eller något sådant.
Han luktar bara FISK...

Råd...någon ..snälla :)

Sv: Luktar pii i munnen.

Har han mycket tandsten?
För dålig andedräkt kan ju dels komma från infektion i munnen, eller från magen... Människor med dålig kost ex, kan ha dålig andedräkt trots att dom är jättenoga med munhygien.
Har han alltid luktat dåligt ur munnen?
Så fall kanske han äter ett foder som inte passar?

Dålig andedräkt kan ha många orsaker. Har du kontrollerat munnen noga? Det kan ju vara så att någonting sitter fast mellan tänderna eller i gommen. Eller så har hunden ont i halsen. Eller så har den helt enkelt bara ätit något snuskigt som den hittat ute.

;Nä han har väligt fina tänder har en tandstens skrapa som jag använder då och då och jag kan inte se början på några belägningar.
Halsen känns fin ,fodret har han käkat i säkert 3 månader (sen han starkt bevisade att royal är inte gott)
Njää han har inte alltid luktat så här..han är 17 månader kan de va så att de börjar växa lite hormoner de kan kanske medförra dålig lukt när dom börjar bli äldre.
Häromdagen fick han lite tonfisk i maten typ så luktar han varje dag,han är lite av en smakare så de kan hända att han kanske ätit nån bajs ute eller nått...

Ush..;)jag får väl ge honom lite sån Lysteril innan ringen eller nått :crazy::):D
Ingen som vet någon naturkost som kan ges till hundar för god lukt=)=)

För han är lakom go när han kommer upp till en lakom glad och ska pussas som vanligt med den stanken--puh my god=)

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan inte hjälpa dig på en gång men kanske till nästa tävling:idea:Jag vet inte om din hund har problem med tandsten men eftersom du skriver att du använder skrapa o försöker få en bra munhygien så kan jag varmt rekomendera ett pulver som heter Plack Off.Finns i de flesta Hundbutiker.Fick detta tips av en kompis och testade.Har en äldre hund hemma som blev av med allt på fyra veckor.Det är dyrt men är både drygt o funkar verkligen.Det är en naturprodukt utan tillsatser o innehåller någon slags havsalg.Lycka till på lördag nu:bump:

Liknande trådar

Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 283
Senast: skuggi
·
Z
Övr. Hund Jag behöver råd tips hjälp vad ni tror detta kan vara.. Det har hållt på i flera månader.. Har kontakt veterinär som vill sätta in...
Svar
5
· Visningar
1 674
Senast: Zuukii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31