Luktar illa ur munnen

Mysgrisen

Trådstartare
Min hund luktar så himla illa ur munnen.

Han får uppblött foder, för han vill inte äta det torrt. En gång om dagen får han alger i maten.

Han har i princip fri tillgång på tuggben.

Kan det ha att göra med fodret? Just nu äter han Lone Star.

Visserligen så tror jag att endel av lukten kommer från skägget, eftersom han äter uppblött foder. Men det mesta kommer ur munnen. Han luktar liksom fisk...:crazy:

Sv: Luktar illa ur munnen

Gå iväg och kolla tonsillerna.

Är det en hund som är äldre och har en del tandsten, dock brukar ben vara det bästa mot sånt :)

Vi har kollat dem. Det är iofs ett halvt år sedan, men han luktade lika illa ur munnen då. Då såg vet ingenting i halsen.

Ska vi kolla igen ändå? Brukar de lukta fisk om de har halsproblem?

Han har precis blivit två år.

Infektioner kan lukta illa, tandsten oxå. Men jag vet inte om det luktar fisk... Algerna kanske sätter sin lukt? De luktar ju fisk.

Jag tycker inte att algerna luktar något speciellt ur burken iaf. Men lukten kanske kommer fram när de blir blöta.

Arne äter Pl*que *ff, och de luktar fisk ur burken. De du har kanske luktar först när de blir blöta?

Så länge hunden äter och verkar må bra, tror jag inte det är ngn fara.

Ja, han mår alldeles utmärkt! Det är värre med mig som nästan storknar när han kommer och vill gosa:crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 378
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 784
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.