Luktar apa (men inga problem i munnen)

Ainon

Trådstartare
Sitter konfunderad över vad som kan vara problemet (?)
Min hund luktar apa ur munnen. Har kollat munnen, ingen tandsten, infektioner eller lösa tänder :confused:

Han mår super i övrigt så känns inte som om det är något jag måste springa till veterinären med. Sedan tycker dandra människor att han inte alls luktar så mycket, är väll extra känslig kanske och är van att han är helt luktfri men mår nästan illa om jag får en pust nu :o

Ända skillnaden jag kan komma på är att han fått ett nytt märke på fästingmedlet. Apoteket hade inte fronline längre utan det blev Effipro (för katt) som har samma verksamma substans. Men det borde inte påverka lukten tycker jag...

Sv: Luktar apa (men inga problem i munnen)

Kan vara en halsinfektion, så jag skulle nog ha ringt vet. om jag var du.

Ja, som nybliven ägare av tonsillithund (tonsilliten är ny, inte hunden) så har jag förstått det som att tonsillerna inte ens behöver ligga så att de syns om de är inflammerade. De kan ligga och smyga i sina fickor, och då behöver vet kanske ge lite lugnande och gå ner och peta/kika/ta prov.

Gör det tycker jag, hade jag anat det jag gör nu, hade vi varit hos vet för 1,5 år sedan :crazy::(

Kan komma från magen ett tips är att ge fil för att balansera tarmflora!

Det låter ju precis som min hund förra veckan. Jag åkte in, vet tyckte hon luktade gott? :confused: Själv klöktes jag bara jag var i samma rum. De hittade inget, och nu är det inte lika påträngande längre.

Nu är han helt plötsligt betydligt mer luktfri igen :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka