Luggad häst i Allarp

(Helsingborgs Dagblad)
Polisen har fått in en anmälan om åverkan på en häst i Allarp. Ägaren upptäckte att någon klippt av flera centimeter tagel i hästens lugg och man när den vistats ute i en hage. Klippet har gjorts någon gång mellan den 17 och 20 november....

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Luggad häst i Allarp

Luggad häst i Allarp

Polisen har fått in en anmälan om åverkan på en häst i Allarp.

ALLARP. Ägaren upptäckte att någon klippt av flera centimeter tagel i hästens lugg och man när den vistats ute i en hage. Klippet har gjorts någon gång mellan den 17 och 20 november.

Är det inte skillnad på lugga en häst och klippa av lugg och man på en häst? Och mellan 17-20 nov, vad hände med daglig tillsyn? I vilket fall tycker jag det är ett obehagligt beteende!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 493
Senast: nexxa
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Trodde jag hade lite koll men upptäckte det först idag :) Som ni kanske vet lägger jag vanligen in några hästrelaterade nyheter varje...
Svar
10
· Visningar
2 062
Senast: Gunnar
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 085
Senast: Cilla
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp