Ludwigs Champions möderne

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cissiny
  • Startdatum Startdatum
C

cissiny

LC nämndes ju i en tråd som jag startade för tips om lämplig kandidat till fullblod. Hamnade först ganska långt ner i min "önskelista", men eftersom jag troligen blandat ihop honom med en annat hingst så känns han rätt intressant nu.

Ett av mina krav är mycket starkt möderne - jag har snabbkollat litegrann nu och ser ju att han urprungligen kommer ur en mycket bra fullblodsfamilj som haft gott inflytande på sporthästaveln. Mycket bra!

Men jag går bet på vad hans syskon, mammans syskon, mormorns syskon etc har gjort och lämnat.
Hittar ingen mer avkomma till modern Arabella (e. Argentinus :love:)
Hittar ingen mer avkomma till mormor Gipsy (e. Grannus :love:)
Mormors mor hittar jag som mor till Renoir Unicef (e. Rubinstein, int D). Mormors mor har två syskon, hingsten Gecko (eGepard) samt ett sto efter fullblod som jag inte hittar avkomma till.
Mormors mormor hittar jag inga syskon till, sen är vi nere i den fina fullblodsstostammen. (Samma stostam som fullblodshingstarna Pernod <svår D>, Perser, Pik As, Pindar och Playmate t ex, sen kommer Oldenburgerhingsten Concetto I ur samma linje).

Åter till saken - känner någon till några syskon till LC? Eller till hans mamma eller mormor? Kanske nån här som kan kolla dem i en nyare tysk årsbok? :) (Min gamla är ju inte digital och sökbar...).

Mvh Cissi

Sv: Ludwigs Champions möderne

Mödernet har nog inte gett så mkt, tittar man i årets bruksprovskatalog så är det ända som står att mamman tävlat 130 hoppning och först mormorsmor har lämnat bra dressyrhästar.

Dessa uppgifter plockas från härstamningspresentationen man lämnar in med anmälan där det specifikt frågas om vad mamma och mormor har lämnat mer än hingsten ifråga. Iom att det inte står något så har den nog varit ganska tom.

Sv: Ludwigs Champions möderne

Mormor Gipsy har också lämnat Amsella e Argentinus f 97 som gått M hoppning samt Pepsi e Pep (Pilot) född 00 som hade vinster i lätt klass hoppning som unghäst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka