Ludwigs Champion 1129 död

Sv: Ludwigs Champion 1129 död

Absolut jättetråkigt!

Tänk att inte ens de som har de bästa förutsättningarna klarar sig ifrån att deras hästar drabbas av kolik.

Jag såg när de försökte rädda honom, jag var på Strömsholm då. Hemskt<3

Bästga förutsättningar och bästa förutsättningar - det vet vi ju väldigt lite om.

Det var ju alldeles innan en artikel om att det under sommaren varit färre fall av kolik - jag tror att det inte är så konstigt det är då hästarna får vara ute på bete.

Det kan ju vara så att endel aveslhingstar/tävlingshästar inte har så mycket utevistelse som de skulle behöva för magens skull och att de kanske får mera kraftfoder än stråfoder.

Hursom - synd är det med fina hingstar som inte får fortsätta sina karriärer

Jag tänkte så här;

Teoretiskt sett så borde det finnas här både goda ekonomiska och kunskapsmässiga förutsättningar för att hingsten i detta fallet får allra bästa förutsättningar för ett friskt liv.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Breeders Trophy har inletts på Flyinge med 5-åriga dressyrhästar. Många nyheter möter både ryttare och publik. Bäst idag var tre...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Gamelus R vann det öppna mästerskapet och Pricewarrant F 4 Breeders Trophy för 4-åriga hopphästar i Flyinge på lördagen efter en final...
Svar
0
· Visningar
338
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter De 3-åriga hästarnas championat fortsätter att domineras av hingstar, både godkända och sådana som ej visats än. I ledning från start...
Svar
0
· Visningar
374
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid Höga kusten, närmare bestämt Noraström, avgjordes årets riksutställning för dartmoor. Till Supreme Champion, det vill säga bäst av...
Svar
0
· Visningar
538
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama