Lucialinne i stl 80

LitenIsa

Trådstartare
Är det någon som har sett vart man kan köpa ett lucialinne i stl 80 74/80 går också bra. Känns som jag har kollat igenom hela vår lilla stad och luskammat tradera utan resultat.

Lucia närmar sig och jag har faktist funderat på att ta fram min symaskin och mina ytterst små sykunskaper och sy ett eget linne men insåg sedan att hon antagligen kommer se ut mest som ett spöke:o.

Det minsta jag hittat är 86/92 och det är till en början en halvmeter för långt, visst det kan man sy upp men armarna är så långa att hon ser ut som en michilingubbe;).

Någon som vet vart det finns? Eller kanske har ett hemma som de kan tänka sig att sälja:D?.

Sv: Lucialinne i stl 80

Jag har inte sett så små lucia linnen. Men köp ett i storlek större och sy upp. Enkelt att fixa!

Aha, funderar du också på att lussa med din lilla tjej?

Passar på att ställa en lucia relaterad fråga jag med.
Finns det luciakronor i så liten storlek?

Det hjälper inte att bara sy upp det. Är ju jätte för lågt i armarna och ser ut ungefär som att hon har trätt en sopsäck över huvudet;).

Smulu: Vet att jag sett luciakronor i tyg någonstans. Kan bara inte minnas vart. Annars går det väl spännan i en sådan där i plast rätt mycket, eller så får man göra extra egna hål. Vi har bara tänkt att hon ska vara tärna för farfar och mormor och morfar.

Det hjälper inte att bara sy upp det. Är ju jätte för lågt i armarna och ser ut ungefär som att hon har trätt en sopsäck över huvudet;).

Smulu: Vet att jag sett luciakronor i tyg någonstans. Kan bara inte minnas vart. Annars går det väl spännan i en sådan där i plast rätt mycket, eller så får man göra extra egna hål. Vi har bara tänkt att hon ska vara tärna för farfar och mormor och morfar.

Tyg låter bra. Annars så får hon bli tärna. (Bara för pappa hon ska lussa)

Senast ändrad:

jag vet att jag sett i tyg som man kan betsälla någonstans på nätet. Kan bara inte minnas vart just nu:confused:.

Här finns luciakrona i tyg. :) Men det verkar finnas på fler ställen om man googlar.

Kan inte hjälpa dig med linne dock.

Har kollat tradera varje dag. Finns inga så små. Tittade på maxi och coop idag med efter tips men det minsta var i stl 98... Börjar ge upp nu...

Supertack:bow:

Jag har sökt på lucia och letat i flera dagar men de i stl 80 har jag totalt missat.

Nu får ingen gå in och bjuda över mig för det måste jag ha;).

ÖB hade iallafall inte så små storleker här.

Hedda_007: Killar genast till blocket och kollar;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka