Sv: Lp 1

Det låter som att man ska släppa den:

Momentet börjar då tävlingsledaren beordrar föraren att hålla apportbocken på lämpligt avstånd framför hundens nos, och är slut då hunden avlämnat föremålet.

tycker också det, men man blir ju lite osäker när det inte står att föraren ska släppa föremålet.

Det är redan testat i ca tre månaders tid och hjälpte så pass att hon inte längre stänger av helt eller flyr av planen i ren panik då något läskitgt händer. Bättre än så blev det inte och lär inte bli heller..

Hennes problem i situationer som innefattar någon form av socialt gör att hon inte är tävlingsbar med dagens regler och antagligen inte annars heller.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka