Lovisedalsritten

Liten

Trådstartare
Den 22/4 går Lovisedalsritten av stapeln. Jag och min lilla gula ska starta PP20km. Nån mer härifrån som ska starta? (Komsi kom, jag vet allt att det är ett par härifrån iaf, om det inte ändrats ;))

Sv: Lovisedalsritten

Min ska starta igång med en CR på lovisedal, förhoppningsvis får vi med ett gäng "distansoskulder" också som vi får agera coach åt;) Är ju hemmaklubb så jag har reklamat hårt...

Jag skall eventuellt starta med mitt sto. Vi har snuva i stallet, så det finns en risk att karantänstiden helt enkelt inte hunnit löpa ut innan Lovisedal. Men just nu ser det hoppfullt ut. :)

Jag är mest nervös över att inte hitta till tävlingsplatsen. :o Är inte van att köra transport men förhoppningsvis har jag ett par lugna hinknissar med mig.

Om vi kommer till start är det CR som gäller, vi skall försöka kvala till unghästfinalen. :angel:

Jag startar inte själv, av diverse orsaker, men hänger med som hinknisse åt ett annat ekipage.

Härligt att säsongen snart är i gång! :)

Hoppas att ni kan komma! Angående att hitta dit, så kommer det att gå finfint. Första gången vi åkte dit, var jag jättenervös för att vi skulle köra vilse, men det är mycket lättare än det låter på vägbeskrivningen :D

Jag och min Garon kommer!! :D Är riktigt riktigt peppade. Vår första!

gulle_g_194334518.jpg

Jag ska starta på min medryttarhäst.
Första gången för både mig och honom (jag har varit på g ett par gånger men haft skadad häst och själv varit sjuk - så tredje gången gillt får det bli :) )
Blir en CR för oss i 9-10 tempo. Någon mer som ska rida så sakta? Har en stallkompis som också ska starta CR men de kommer rida snabbare.

Nu ska ju inte vi rida samma klass, men. Jag satsar nog på att rida så nära maxtiden som möjligt, med mitt ånglok till fjording. Kan jag få honom att trava lugnt och långsamt, med kanske något galoppinslag, kommer jag att vara stolt som en tupp. (Oddsen att det lyckas, är nog inte sådär väldans bra. Hemma är det nemas problemas att jogga, borta med andra blir han något taggad... :angel:)

22 hästar men bara 20 ryttare. Två ryttare är anmälda med två hästar var och de lär nog bara kunna rida en häst var i slutändan.

En av de med två anmälda är jag:-) Gick inte att anmäla min ryttare. Blivit ngt knas med hennes licens så det får vi ordna i efterhand med arr. Borde förhoppningsvis gå bra.

Jag hoppas ha med mig en kartexpert som hittar. ;)

Funderar dock på vad som händer om jag avanmäler mig innan tiden går ut, får jag tillbaka min licenskostnad då också? Eller kan jag använda den på en annan tävling? Eller räknas den som förbrukad? Endagslicens handlar det om.

Än så länge är smittan dock kvar i stallet, så det ser ganska mörkt ut. Alla hästar måste vara friska den 2:a april för att jag skall kunna vara med och det är ju bara en vecka dit. :crazy:

Hade varit så skoj att få debutera nu, men samtidigt kommer det ju fler tävlingar framöver. :grin:

Om du avanmäler innan likviddagen så förbrukas inte dagslicesen, då ligger den kvar till nästa anmälan.

Så bra! :laugh:

Såg nu att det gick att anmäla sig till Fjällnoraritten också, så jag gjorde det. Men det kom ingen varning om att jag inte hade licens för den ritten? :confused: Förväntas man själv komma ihåg det eller kommer systemet att protestera när jag väl betalt in anmälningsavgifterna?

Jag har i alla fall betalat in till Lovisedal nu, sista hästen förklarades frisk igår så bara ingen ny insjuknar så kommer jag och cruisa runt... :rofl:

Eftersom licensen inte är kopplad till speciell tävling så kan man anmäla till fler tävlingar på samma licens. MEN om du inte har en betald licens vid tävlingens likviddag (två veckor innan tävlingen) så tas din anmälan bort automatiskt.

Följdfråga på licenser :)

Om jag inte är anmäld till en tävling utan tänker efteranmäla mig måste jag ändå ha en betald licens minst två veckor före tävlingsdagen?

Nej, då räcker det med att du har den vid anmälningstillfället. Däremot måste du ju då ha pengar på kontot så att det täcker anmälningsavgift och efteranmälningsavgift + 10kronan.

Tack för svar!

Hur menar du med pengar på kontot + 10kr? Menar du att jag måste ha hunnit betala in anmälningsavgiften plus efteranmälningsavgift? Men vad menas med + 10 kr?

Förlåt att jag kapar tråden och ställer tusen frågor :o

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Pegasus63
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: Lars L
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 146
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 522
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka