Lovad köp av häst- långt

Sv: Lovad köp av häst- långt

ja det kan ju funka jag vet inte. Sambon tror han besitter jordens egna lagar. De har för övrigt INTE sagt upp fodervärdsavtalet men jag räknar med att de kommer till månadsskiftet igen o bråkar. Suck!
Han är inte trevlig att ha o göra med...
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Men herregud, människa! Genomför köpet bums! så behövs det ju tusan inte förlänga något fodervärdsavtal.

Få rôven ur vagnen och se till att få klart köpet, så är hästen din med fri förfoganderätt (inom lagens ramar). Varför måla fan på väggen om ett scenario som inte är aktuellt? (enligt dig själv)

Du har köpt hästen, men inte genomfört köpet (inte betalt hästen). Betal hästen, genomför köpet och kräv pappren på den häst du äger.

Sluta vela fram och tillbaka och hitta bråk, stäng av bråklinjen så de inte har något att hämta. Din häst kan de ju inte gärna kräva att få tillbaka. Så länge den är din. Just nu är det deras häst, och de har rätt att hämta den. Att de sedan får kompensera dig för att avtalet inte är uppsagt, är en annan historia. Som i rätten bara hade kostat pengar då du inte lidit någon påvisbar skada om de plockar hem hästen.

Sluta gnäll och skapa problem, betal hästen och lev lyckliga ever after.
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

japp:) är nog lite trångsynt just nu har haft några tappa kämpen glöden dagar men nu så.
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Ja, på dom bara!!! Skämt åsido. Fixa ny blankett för ägarbyte samt köpekontrakt/kvitto, ta med dessa samt pengarna och åk dit. Ge dom en chans att slutföra affären, det brukar gå rätt lätt när folk SER pengarna:devil: .

Gör klart så snart som möjligt!!!!
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Åka dit gör jag inte för han är inte klok"kan man få poliseskort eller ställer någon upp somlivvakt" men däremot en postgiroinbetalning o postande av ägarhandlingarna i rekommenderat brev med kvitto kopia samt kopia av köplagen kanske?
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

se till att åka dit! det ger inget att skicka papper fram och tillbaka oavsett om du skickar med rekommenderat. dom kan ju skita i att hämta ut det och sen inte skicka det vidare iallafall. ta med någon och åk dit med pengar och alla papper istället. så hemsk är han nog inte, det tar ju max en timme! så är det hela ur världen sen. kan du inte ens göra det så lämna tillbaka hästen isåfall!
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Åka dit gör jag inte för han är inte klok"kan man få poliseskort eller ställer någon upp somlivvakt" men däremot en postgiroinbetalning o postande av ägarhandlingarna i rekommenderat brev med kvitto kopia samt kopia av köplagen kanske?

Tycker du att brevmetoden har funkat bra hittills?
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

*KL*
Hon fick redan råd av mig i sin "tiggartråd" att åka dit med kontanter, kvitto, och påskrivnen ägarbyteslapp.
Två underskrifter och lämna över pengarna. Klart.
Förstår inte att det ska behöva vara så svårt att köpa en häst om man vill?:confused:
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Men vem står som ägare nu ??
Är det både sambon & tjejen i fråga ??
Om sambon inte står som ägare så har han ju inte rätt att säga nej !?
Hej från en konfunderad Hambo
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Men vem står som ägare nu ??
Är det både sambon & tjejen i fråga ??
Om sambon inte står som ägare så har han ju inte rätt att säga nej !?
Hej från en konfunderad Hambo
3 ägare är registrerade en företrädare som gick i konkurs i somras o som genom sin advokat bedde stc om att bli avskriven som ägare den 1 september 2006 men som nu i mellandagarna hävdade att han ägde hästen igen "utreds"
Sambon o tjejen som delägare.
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

*KL*
Hon fick redan råd av mig i sin "tiggartråd" att åka dit med kontanter, kvitto, och påskrivnen ägarbyteslapp.
Två underskrifter och lämna över pengarna. Klart.
Förstår inte att det ska behöva vara så svårt att köpa en häst om man vill?:confused:
du tror inte min kamp har varit varje dag då?
Att få igenom det som är rätt?
Sedan är jag väl korkad o blåst då som trodde att vårt avtal ang köpet inte skulle hävas...
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

fy vilken soppa, hoppas allt går bra till slut
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Kolla en gång till med STC så inte mannen i konkurs är med på hästen om han nu är under "konkursutredning" eller vad det heter för då blir det struligt.

STC kollar ju även upp fullständiga ägare dvs OM sambon är med på hästen.

Kan dom vara ovilliga i tron på att dom får betala ägarbytet?

Beställ hem ägarbytespapper från STC (gärna flera ex.) och skriv in all data och skriv under, tycker du sen åker dit med detta, pengar & ett kvitto som dom bara behöver skriva under och sen skickar du in ägarbytespapprena.

Har hästen pass föresten?
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Man äger ingen häst förrens man har betalt och fått kvitto, så enkelt är det.
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Man äger inte hästen förrän man BETALT. För att bevisa att man har BETALT är det lättaste att ha ett kvitto, antingen från insättningen eller ett påskrivet av mottagarna av pengarna att denne tagit mot pengarna.

Men kvittot i sig är bara bevis på betalningen, inte en förutsättning för att köpet ska anses genomfört.
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Det var väl det jag skrev?

Fast man kan ju inte sätta in 1000 kr på Brinks konto och påstå att man köpt Briar. En faktura är då på sin plats...
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Efter detta kontaktade jag en av sveriges hästjurister hon säger att jag INTE ska sätta in pengarna på konto för då riskerar jag att förlora dom däremot kan jag ge dom mot namnunderskrifter o ägarpapper...
O denna historia med företrädaren som inte äger hästen men nu äger hästen är bisarr o jag hoppas på stc i det fallet.
 
Sv: Lovad köp av häst- långt

Hästen åkte tillbaka hem till ägarna. Så trådskaparen fick inte köpa hästen, och en av ägarna ville ha henne hem.

Hon har det bra nu o har en kompis.
 

Liknande trådar

N
Hästmänniskan Hej! måste få skriva av mig, vet inte om detta hamnar rätt eller om de finns någon tråd alls för detta. Men det börja me att jag hade...
Svar
7
· Visningar
1 621
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp