Lottning av startnummer

em76

Trådstartare
Varför gör man inte omlottning av startnummer när en ryttare i en klass får närliggande startnummer? Jag läste en starlista där en ryttare startar tre hästar på rad. Klassen har 21 starter varav denna ryttare 6.

Sv: Lottning av startnummer

Hej.

Det var säkert en preliminär startlista som du såg :)

När den fast ställs inför tävlingen så lägger man samma ryttare
men med olika hästar enligt Tr så då blir det ett visst antal ekipage
mellan ryttaren som startar flera gånger.

Men på en preliminär är det inte lönt eftersom det både kommer till och stryks
ekipage fram till 30 minuter innan start :)

En fråga till. Om man är ensam ryttare i en klass, hur lång tid har man då på sig att byta häst?
Jag såg en gång att det bara var en ryttare i avdelning B.

I dag var jag på en tävling där en ryttare hade flera hästar i avd B. Hon fick rida några av dem tillsammans med avd A.

En ryttare ska ha minst 9 ekipage imellan- är inte detta möjligt så flyttar inte datorn på den ryttaren... Ibland är de inlagda som efteranmälda- då händer samma sak.
Lite pyssel till sekreteriatet blir det alltid även om det har blivit VÄLDIGT mycket smidigare med de bra dataprogrammen som finns :)

För att kunna starta en avd Bhäst i avd A förutsätter det ju att den ska hoppa samma bana- dvs att det inte tillkommer något hinder extra i avd B. Vi har gjort så någongång när vi har haft lite starter i avd B för att slippa vänta på dessa stackare som ska rida som galningar på hästar som eg borde få mer tid på sig.

Så när det går så löser man det så för att vara så schysst som möjligt mot hästen :)

Det var ett hinder extra i avd B. Tid togs med stoppur.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
88 355
Senast: lizan
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 277
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 429
Senast: Grazing
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka