Hera

Trådstartare
Usch o fy :eek: :D

Svärföräldrarnas hund har löss. Vi vet inte hur längesedan det är våra hundar träffades. Och för det andra så tycker de inte om varandra så det är väldigt sällan de har närkontakt.

Hon säger att det sitter svarta prickar bakom öronen och att det fattas päls, men att hunden inte kliat sig så ovanligt mkt.

Jag hittar ingenting på min hund och inte på min brors hund heller som är här ofta. Saken är den att jag och min bror har Scaliborhalsband på våra hundar. Jag hittar inte brochyren, så frågan är om Scalibor skyddar aven mot annan ohyra än fästingar???

Hera som kliar sig på hela kroppen :o

Sv: Löss???

Jag har för mig att halsbanden skyddar även mot löss och loppor.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
4 003
Senast: Ajda
·
E
Övr. Hund Jo, jag har använt sökfunktionen men hittar inget av intresse. Förra året hade hunden Scalibor halsband, kliade sig lite i början men...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 473
Senast: Egonson
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Constance
·
H
Övr. Hund ja.. kliar sig gör min hund. förra veckan uppmärksammade jag att han kliade sig något mer än tidigare. hittade några "knutor" i ena...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: hippolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama