Carmoliana
Trådstartare
Skulle ta på pållan tränset igår, men hittade inte massor men kanske 4-5st på hela tränset, som små vit-gula djur, ser typ ut som löss men ändå inte? Hittade inga på hästen, hon kliar inte heller ovanligt mycket eller något, aldrig haft löss och är 19år gammal, ägaren trodde jag var tokig men jag lyckades hitta en som hon fick se och hon var lika förvånad som jag, snabb som attan var dom iaf, tog hem tränset och tänkte putsa om det var nått som har med lädret att göra (dock har tränset fått bo ute inatt och putsningen kommer ske ute den med, vill inte ha nå skit på hundarna här hemma).
Har försökt hitta nå bilder som kanske liknar dem men har inte hittat nått alls, lyckas ja få till en bild med kameran senare idag kanske de kan underlätta, men tills dess, funderade på om de är pälsätande löss? men hittar bara som formritade bilder, inga direkta bilder på ett "riktigt djur" så svårt att säga?
MVH C
Har försökt hitta nå bilder som kanske liknar dem men har inte hittat nått alls, lyckas ja få till en bild med kameran senare idag kanske de kan underlätta, men tills dess, funderade på om de är pälsätande löss? men hittar bara som formritade bilder, inga direkta bilder på ett "riktigt djur" så svårt att säga?
MVH C