Löss och ultrasheild

Alexandra1995

Trådstartare
Har hittat löss på min häst och blev rekommenderad att använda ultrasheild då det går att få tag på på egen hand. Men jag undrar vad ni har för erfarenheter av det? Och hur går man tillväga? Tacksam för svar!:love:

Permetrin, den verksamma substansen i Ultra Shield finns ju även i medel mot löss. Men jag skulle i alla fall rådfråga en veterinär.

Tack för era svar!
Sprayar man hela hästen med det här medlet? Och hur rengjorde du boxen? Antar att man får tvätta alla täcken och schabrak som används

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
380
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
529
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 665
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat