Löshoppningsövningar sökes!

Sv: Löshoppningsövningar sökes!

Nähä... så om hopptekniken brister på en unghäst får man bara finna sig i det alltså. Vi människor kan ju lära om beteende och teknik men hästar är alltså helt obildbara. Jag har en jättefin tvååring som hoppar med bra spänst och är jättefin fram men behöver hjälp att öppna upp ordentligt bak, finns det verkligen ingen typ av hoppning son främjer detta?? :cool:

Studs är alltid bra.

Kanske borde lägga detta på hoppning och se om du får fler svar?

Låga breda oxrar främjar bakbenstekniken. Lägg en utragen bom på marken efter ett räcke som hästen ser påväg mot landningen och vänder upp lite till.

Hm, ok, hur breda och på vilket avstånd skall bommen placeras?

Liknande trådar

Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
460
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
422
Senast: Jeps
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
418
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka