Löshoppningsfilm, katastrof eller ok? Snabb hjälp

blippi

Trådstartare
En fin trevlig häst. Jag är dålig på att se om det finns någon bra teknik i hoppen. Någon som kan se om detta är katastrof eller ok? Den är knappt löshoppad förr. Vet inte ens detta kan vara första gången. Den springer så väldigt fort också mot hindren så ser flackt ut. Kan detta bero på att den inte fått öva in sin teknik ännu, eller är den inte lämpad för hoppning? (Naturligtvis svårt att svara på på rak arm. Men lite hjälp skulle uppskattas)

http://www.youtube.com/watch?v=VUo1slXQ-io

Sv: Löshoppningsfilm, katastrof eller ok? Snabb hjälp

Haha, lilla kusen borde ha mitt namn, Speedway :D.

Som sagt, det går undan men det behöver inte vara någon katastrof för det. Vad händer om den släpps lite närmare hindren så att den inte hinner komma upp i samma fart? Kanske korta avståndet en liten aning mellan hindren så att den måste bromsa upp sig lite? Kanske också lägga några galoppbommar framför första hindret?

Nejmen är de inte lilla Paris?? Är de en D-ponny uppfödd i fjärdhundra?? Va har hon för stam? (Ursäkta för ett irrelvant inlägg :P)

Nu kommer jag med ett till irrelevant inlägg ;)

Den där gården känner jag allt mycket väl igen :D

Jaha vad kul! Är det ni som säljer henne? Världen är liten igen :D

Som du säger så kastar den sig lite över hindren. Kan mycket väl bero på orutin. hinner inte riktigt få upp frambenen och viker dessa något under sig istället för att få upp knäna mot hakan.
Är hästen orutinerad skulle jag säga att tekniken ä r ok.

Iom att den kommer så snabbt går den in lite hårt med bogen, det är liksom bogen som går före, och frambenen hamnar under hästen. Den hoppar inte heller igenom språnget ordentligt. Däremot tycker jag den har bra bakbensteknik, den öppnar upp bra bak. Det tycker jag är viktigare, för det är svårare att träna upp en bra bakbensteknik. De andra sakerna kan nog rätta sig om den kom i ett lugnare tempo, t.ex. genom att släppa iväg den väldigt lugnt och försiktigt, och lite närmre hindret.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
618
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 036
Senast: axel
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 271
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka