Löshoppning- i kursvariant....

_carmenzita_

Trådstartare
....det ska jag på imorgon vid närmsta ridhus! Det skall bi så spännande att få höra vad tränaren säger om nya hästen som jag upplever som ngt orädd om sig. Min förhoppning är att det beror på orutin samt han endast är 4.
Teori blandat med våra hästar sedan lunch....jippi!

Åh vad roligt att få komma igång igen med ny efter 2 års pina med skadad och sedan avlivad häst!!!

:banana: :banana:

Sv: Löshoppning- i kursvariant....

Min kompis, med danskt varmblod, var med på en löshoppning på stallet. Han ser enormt grön ut då han hoppar med ryttare oc htar jätteskutt med ryggen, men så har han trots allt nästan bara gått dressyr innan. Han hoppar inte höge än 90 med ryttare.

Då hon däremot löshoppade honom flög han som en gud över 1.30hinder. Jättefin var han.

Det är kul att se vilken skillnad det kan bli när hästen får och bara behöver tänka på sig själv.

jag ska få det hela filmat så det skall bli kul att få studera filmerna efteråt

Roligt att det fungerar bra med den nya hästen :) visst var det en skäck du köpt

jo det är en rödskäck, en korsningsvalack på 160 men blir nog lite större.

Jahapp!

I lördags bar det iväg till ridhuset för att löshoppa för Björn, stormen hade tack och lov faktiskt nästan bedarrat så vi slapp ställa in alltihopa.
Efter att ha byggt fram och dragit band så var det då dags för mig att komma in med Manchester.
Allt gick jättebra förutom sprången :(. Han har för dålig styrka och även teknik för dagen, men det trodde Björn berodde på att han är ung än och rätt oriden det senaste halvåret. Personligen tror jag även att han har för dålig koordination då det märks även vid vanlig ridning på ridbana samt i skog och mark. Han är vinglig och det är ben lite överallt :)
Gick dock betydligt bättre när vi kortade ihop avståndet lite för att få honom att samla ihop sig, det flöt bättre då.
Överlag tyckte jag att han skötte sig kanonbra, men han blev stor som ett hus när han såg sig själv i spegeln :rofl:
Första gången han var i ridhuset så jag är nöjd med plútten.
Fick rådet att galoppera markbommar med honom och däremellan fortsätta min vanliga träning (ridövningar på banan + pulsa snö i olika gångarter). Lägger ut ett kort som min svägerska tog, tyvärr är det av dålig kvalite´.

loshopp1.jpg

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 400
Senast: -Catherine-
·
Hästmänniskan (moderator flytta tråden om den ligger fel... ;) ) Varning - lååångt!! Jaha, då kom man hem till föräldrarna i morses & farsan...
Svar
12
· Visningar
2 525
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 160
Senast: Mayara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar