Löshoppning, hur tidigt?

Sv: Löshoppning, hur tidigt?

Det finns ju allmäna kurser där fler tränar löshoppning för tränare. Det brukar vara de olika rasförbunden som anordar dem och där är alla hästar från två år välkomma, så runt två tycker jag är lagom att börja...

Så innan tvåårsbetet kan det vara ok att hästen är endel löshoppad och "kan sin grej" så att säga men inte på högre höjder? Givetsvis beroende på hur de växer.

Jag började löshoppa min häst när hon var 1-åring. Hoppa ca 1 gång per månad. Höjd 50-70cm. Sedan som 2-åring varannan vecka med ökat krav för att vara väl förbered till 3-årstestet. Som nu är om några veckor. Har hela tiden löshoppat för tränare. Men mycket beror på sin egen häst och vad man har för mål.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 035
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 482
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama