G
grappo
min häst står på lösdrift. det funkar bra men det jag undrar är om halmen i ligghallen.Den blir blöt och hästarna bajsar där,ska det rensas ut helt eller lägger man ny halm ovanpå den gamla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag mockar inte ut alls utan lägger bara på ny halm när det behövs. Går åt en del när det är sånt skitväder när halmen blir blöt...
Jag mockar inte ut alls utan lägger bara på ny halm när det behövs. Går åt en del när det är sånt skitväder när halmen blir blöt...
mkt mkt mkt nyhalm.
vi gör som nordsvensken. tycker det fungerar jättebra, bädden är torr och fin trots "skitväder". skulle vi bara strött på och inte gödslat hade dom snart behövt trappa in (dom använder den MYCKET, har även hösilaget i ligghallen)
Jag har spån i vindskyddet, mockar ca 1 gång i veckan. hästarna bajsar bara på kanterna av vindskyddet. Det är rent och torrt stort sett, det tror jag beror på hur man har byggt vindskyddet eller utehallen. Den måste ju ha nån slags avrinning.